Rasvan polttaminen tavoitteena? Kokeile: 4 liikkeen tehokuntopiiri saa rasvan palamaan - Laihdutus - Ilta-Sanomat

4 liikkeen tehokuntopiiri saa rasvan palamaan – kokeile!

Neljän liikkeen tehokuntopiirin avulla lisäät päivääsi aktiivisuutta ja tuet rasvanpolttoa.

21.6. 19:00

Jos tavoitteenasi on rasvanpoltto, pääset pitkälle jo keskittymällä näihin kolmeen olennaiseen asiaan: Nuku riittävästi, pidä huolta arkiaktiivisuudesta ja syö ravitsevaa ruokaa hieman alle kulutuksen.

Lue lisää: Näin poltat rasvaa ilman treeniä – personal trainer paljastaa parhaat vinkkinsä

Tämän hauskan neljän liikkeen tehokuntopiirin avulla lisäät päivääsi aktiivisuutta ja tuet rasvanpolttoa.

Katso kuntopiirin liikkeet yllä olevalta videolta.

Muista lämmitellä ennen treeniä! Tämän jumpan avulla saat kevyttä lämpöä kroppaan.

Tee liikettä 30 sekuntia reippaaseen tahtiin (kuitenkin hallitusti hyvällä tekniikalla). Palauttele 20 sekuntia ja siirry seuraavaan liikkeeseen. Tee kierroksia 3–5 oman fiiliksen mukaan, ja pidä kierrosten välissä 1–2 minuutin huilitauko.

1. Ankkakävely + hyppy ylös

Aseta jalat leveään haaraan ja laskeudu kyykkyyn. Askella alhaalla muutama askel eteenpäin, hyppää räjähtävästi mahdollisimman ylös, laskeudu takaisin kyykkyyn ja lähde peruuttamaan takaisin. Askella taaksepäin muutama askel, hyppää ja toista näitä aina uudelleen.

2. Lankku + olkapääkosketus (tai polvikosketus)

Käy lankkuasentoon. Lavoissa on hyvä tuki ja alaselkä ei käänny överinotkolle. Aktivoi keskivartalon lihakset ja kosketa vuorokäsin vastakkaista olkapäätä. Vältä vartalon keikkumista puolelta toiselle. Jos haluat lisähaastetta, kosketa kädellä vastakkaista polvea. Lantio nousee ylöspäin aina polvea koskettaessa.

3. Hyppy eteen + punnerrus polvet maassa

Hyppää pitkä hyppy eteen. Laita kädet maahan, hypähdä lankkuasentoon, tuo polvet maahan, punnerra, ja tule samaa reittiä takaisin ylös. Käänny ja toista toiseen suuntaan. Voit myös askeltaa lankkuun hypähdyksen sijaan.

4. Askelkyykkypotku

Astu toisella jalalla pitkä askel taakse, tee askelkyykky ja ponnista jalalla eteen ja potkaise samalla räjähtävästi suoraan eteen. Potkaise niin korkealle kuin pystyt. Potkujalka laskeutuu maahan ja sitten toinen jalka tekee saman liikkeen. Toista vuorojaloin tätä liikettä.

Kivoja hikitreenejä!

Verkkovalmentaja, personal trainer ja ravintovalmentaja Maikki Marjaniemi (oik.) sekä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila auttavat ihmisiä onnistumaan tavoitteissaan, löytämään liikunnan ilon sekä oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Maikki ja Sohvi antavat Ilta-Sanomien verkkosivujen palstalla kerran viikossa käytännönläheisiä vinkkejä terveellisempään ja virkeämpään arkeen sekä tehokkaaseen treeniin.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

Näin poltat rasvaa ilman treeniä – personal trainer paljastaa parhaat vinkkinsä

Kiihdytä aineenvaihdunta kunnon vauhtiin – unohda heti ensimmäisenä ruuan niukistelu

Tämä joogaliike jokaisen kannattaa ottaa käyttöön, vaikka ei joogaisi – tekee kropalle todella hyvää

Palsta jää kesätauolle.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?