Näin saat kiinteän keskivartalon kotona – 3 uutta teholiikettä - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Näin saat kiinteän keskivartalon kotona – 3 uutta teholiikettä

Vahvat vatsalihakset ovat tärkeä osa hyvinvointia.

1.2. 13:52

Vahvoista vatsalihaksista kannattaa pitää huolta, sillä ne tukevat selkää, lannerankaa sekä sisäelimiä.

Vahvat vatsalihakset tukevat kaikkea liikkumista ja myös kehonhallintaa. Kiinteän keskivartalon tavoittelu ei siis ole ainoastaan ulkonäköasia, sillä vahva keskivartalo on tärkeä osa hyvinvointia.

Seuraavista liikkeistä saat uutta ja tehokasta ideaa keskivartalon treenaamiseen!Ota hyppysiisi tyyny ja kokeile näitä treeniliikkeitä:

1. Rutistus tyyny jalkojen välissä

Asetu selinmakuulle, vie tyyny jalkojen väliin ja tuo jalat koukkuun. Rutista ylävartalo irti maasta vatsalihasten voimalla, ja tuo samalla jalkoja kohti ylävartaloa.

Laskeudu jarrutellen takaisin maahan ja toista.

2. Tyynyn liikutus lankussa

Asetu lankkuasentoon ja vie tyyny toiselle puolen vartaloa lattialle. Aktivoi keskivartaloa vetämällä hieman napaa kohti selkärankaa ja lähde liikuttamaan rauhalliseen tahtiin tyynyä puolelta toiselle. Jos tyyny on esimerkiksi oikealla puolella lattialla, oikea käsi vie tyynyn vasemmalle puolelle jne.

Pidä vartalossa mahdollisimman suora linja ja minimoi vartalon kallistelu. Yksi siirto tarkoittaa yhtä toistoa.

3. Tyynyn kiertäminen jalkojen takaa

Asetu selinmakuulle, nosta jalat 90 asteen kulmaan ja ota tyyny molempiin käsiisi lattialle pään taakse. Lähde viemään tyynyä toisen sivun kautta jalkojen taakse, vaihda tyyny toiseen käteen ja kierrä toiselta puolelta takaisin lähtöasentoon.

Vaihda suunta ja toista samalla idealla. Rutista kyljellä tehokkaasti kun kierrät tyynyllä sivukautta. Yksi kierto tarkoittaa yhtä toistoa.

  • Tee liikkeet peräkkäin. Tee yhtä liikettä 8–12 toistoa ja siirry sitten seuraavaan liikkeeseen. Tee yhteensä 3 kierrosta.

Kivoja treenihetkiä!

Verkkovalmentaja, personal trainer ja ravintovalmentaja Maikki Marjaniemi (oik.) sekä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila auttavat ihmisiä onnistumaan tavoitteissaan, löytämään liikunnan ilon sekä oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Maikki ja Sohvi antavat Ilta-Sanomien verkkosivujen palstalla kerran viikossa käytännönläheisiä vinkkejä terveellisempään ja virkeämpään arkeen sekä tehokkaaseen treeniin.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

Pyöräytä personal trainerin ohjeella energisoiva ja keventävä smoothie – auttaa poistamaan nesteitä kehosta

3 parasta rasvanpolttoliikettä ilman salia – tämä tehotreeni toimii!

Tehostartti, joka toimii oikeasti – näin saat 3 viikossa painonpudotuksen hyvään vauhtiin

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?