3 parasta rasvanpolttoliikettä ilman salia – tämä tehotreeni toimii! - Laihdutus - Ilta-Sanomat

3 parasta rasvanpoltto­liikettä ilman salia – tämä tehotreeni toimii!

Rasvanpolttotreenissä kannattaa keskittyä liikkeisiin, jotka kuormittavat montaa lihasryhmää kerralla.

18.1. 14:45

Rasvanpolttotreenissä kannattaa keskittyä suuriin liikkeisiin, jotka kuormittavat montaa lihasryhmää kerralla.

Kolme seuraavaa liikettä ovat hyviä rasvanpolttotreeniin, ja ne onnistuvat ihan kotioloissa!

  • Katso liikkeet yllä olevalta videolta.

1. Burpee

Asetu leveään haaraan. Kyykkää pehmeästi alas ja hyppää sieltä räjähtävästi suoraan ylös. Alas tullessasi askella napakasti lankkuun ja hyppää sieltä takaisin kyykkyyn. Jatka liikettä samalla idealla.

2. Askelkyykkyhyppy

Seiso lantion levyisessä haarassa ja astu toisella jalalla askel eteenpäin. Takajalka on päkiän varassa. Kyykkää alas, hyppää räjähtävästi ylös ja vaihda hypyn aikana jalkojen paikkaa. Laskeudu kyykkyyn ja toista liikettä samalla idealla.

Kevyempi versio: Seiso lantion levyisessä haarassa. Astu toisella jalalla pitkä askel eteen ja tee askelkyykky. Ponnista itsesi voimakkaasti etujalan voimalla takaisin ylös ja tee sama toisella jalalla.

3. Punnerrus

Käy lattialle punnerrusasentoon polvet maassa. Kädet ovat suorina lattiaa vasten niin, että kämmenet ovat olkapäiden alapuolella. Pidä vartalossa mahdollisimman suora linja. Lähde laskemaan rintakehää kohti lattiaa kyynärpäitä koukistaen ja punnerra itsesi napakasti takaisin ylös.

Raskaampi versio: Lisätehoa liikkeeseen saat tekemällä sen päkiöiden varassa.

Kokeile näitä liikkeitä kotitreenissäsi!

Verkkovalmentaja, personal trainer ja ravintovalmentaja Maikki Marjaniemi (oik.) sekä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila auttavat ihmisiä onnistumaan tavoitteissaan, löytämään liikunnan ilon sekä oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Maikki ja Sohvi antavat Ilta-Sanomien verkkosivujen palstalla kerran viikossa käytännönläheisiä vinkkejä terveellisempään ja virkeämpään arkeen sekä tehokkaaseen treeniin.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

Tehostartti, joka toimii oikeasti – näin saat 3 viikossa painonpudotuksen hyvään vauhtiin

Jaksatko pysyä tässä asennossa minuutin? Neliraajapito voi paljastaa armotta keskivartalon kunnon

Sohvin, 25, sumea olo ja väsymys väistyivät vasta, kun hän malttoi höllätä liikunnassa: ”Opin kantapään kautta”

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?