Näin Niina, 22, pudotti yli 10 kiloa: ”Olo on nyt paljon virkeämpi” - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Näin Niina, 22, pudotti yli 10 kiloa: ”Olo on nyt paljon virkeämpi”

Niina onnistui reilun kymmenen kilon painonpudotuksessa.

17.4.2020 11:06

Poikkeusaikana painonpudotus ja elämäntaparemontti eivät tunnu välttämättä kaikista yksinkertaisimmilta.

Moni saattaa kaivata inspiraatiota, ja sitä on tarjolla 22-vuotiaan Niinan painonpudotuskokemuksen myötä!

Niina kertoo aloittaneensa laihdutusurakkansa viime syksynä. Yhteensä hän on pudottanut painoaan noin 13 kiloa.

Vasemmalla Niina ennen painonpudotusta. Keskellä -9 kg ja oikealla -13 kg.­

– Halusin pudottaa painoa ihan vaan huonon olon takia. En tuntenut itseäni hyväksi omassa kropassani, en syönyt hyvin ja tunsin itseni repsahtaneeksi ja väsyneeksi.

Niinan kasvot kaventuivat huimasti.­

Muutos onnistui sokereita vähentämällä ja terveellisen ruokavalion myötä.

– Painonpudotuksen aikana söin viisi kertaa vuorokaudessa. Aamupalaksi yleensä tein pari ruisleipää avokadolla, tomaatilla ja aromisuolalla. Lounaalla ja päivällisellä söin yleensä kanaa ja kasviksia, tai sitten tein terveellisen version nakkisopasta.

Välipalana ja iltapalana toimivat rahka ja hedelmät, ruokajuomana taas vesi.

Liikunta koostui enimmäkseen hyötyliikunnasta.

– En hirveästi treenannut lihaskuntoa painonpudotuksen aikana, sillä elin todella kiireistä aikaa.

Niina tuntee olonsa nyt itsevarmemmaksi.­

Näin painonpudotus vaikutti

Niina kertoo painonpudotuksen vaikuttaneen hänen itsevarmuuteensa ja hyvinvointiinsa.

– Olo on nyt paljon virkeämpi ja jotenkin itsevarmempi. Näen peilistä itseni kauniina.

Myös alkuvaiheen ensimmäisten kilojen pudotus vaikutti Niinan oloon merkittävästi.

– Olo alkoi olla virkeämpi jo niiden parin ensimmäisen kilon lähdettyä! Vedenjuonti buustasi hyvin aineenvaihdunnan, ja nesteet lähtivät kropasta aika vikkelään.

Kuntosali vaihtui kotitreeniin

Tällä hetkellä Niina syö vapaammin, sillä hän pyrkii kasvattamaan lisää lihasta. Myös kuntosali on tullut osaksi arkea, tosin tällä hetkellä sinne ei ole asiaa.

– Lihaksen kasvattaminen ei ole kovin helppoa näin karanteenin aikaan. En mene salille, vaan teen kotona kotitreenejä.

Tällä hetkellä Niina keskityy kasvattamaan lihasmassaa.­

Niina on kuitenkin muistanut tavoitteensa ja kannustaa myös muita pysyviä elämäntapamuutoksia tavoittelevia pitämään tavoitteet kirkkaana mielessään myös poikkeusolojen aikana.

– Yritä pitää mielessä se, miksi teet tätä. Tee se itseäsi varten. Jos tulee herkkunälkä, juo ensin vettä. Jos se ei lähde sillä, niin omalla kohdalla ostan mandariineja!

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?