Anniinan, 24, kuvat todistavat: Näin huikea muutos jo 3 kilon karistamisella voi olla - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Anniinan, 24, kuvat todistavat: Näin huikea muutos jo 3 kilon karistamisella voi olla

Anniina onnistui painonpudotuksessa noudattamalla säännöllistä ateriarytmiä.

Anniina sai personal trainerin avustuksella vartaloonsa toivottuja lihaksia ja kiinteytystä vain muutamassa kuukaudessa.

15.4.2020 14:00

Anniinan, 24, elämäntaparemontti käynnistyi vuonna 2014, jolloin hän pudotti viiden kuukauden aikana peräti 37 kiloa.

– Olin silloin vasta 18-vuotias ja painoin lähes 100 kiloa. Mietin haluanko viettää loppuelämäni syöden koko ajan herkkuja ja laiskotellen sohvalla, nuorena koulukiusatuksi painonsa takia joutunut Anniina kertoo.

Vasemmalla Anniina ennen suurta elämänmuutostaan.

Painonpudotus onnistui jättämällä herkut ja ylämääräiset ateriat pois.

– Söin säännöllisesti pieniä annoksia kotiruokaa, viisi ateriaa päivässä. Lisäksi join paljon vettä. Urheilin myös kotona kuntopyörällä sekä kävin pitkiä kävelylenkkejä useita kertoja viikossa.

Kiloja tuli takaisin – näin ne lähtivät

Vuonna 2016 Anniina tuli raskaaksi, ja raskauden myötä joitakin kiloja tuli takaisin.

– Pienen lapsen kanssa arki oli kiireistä. Terveellinen ruokavalio ja säännöllinen liikunta eivät olleet ykkösjuttuni.

Viime vuonna Anniina päätti motivoitua pudottamaan raskaudesta jääneet kilot ja aloitti elokuussa personal trainerin suunnitteleman ruokavalion ja treeniohjelman, joita hän noudattaa edelleen.

Anniinan ruokavalio koostuu aamupalaksi syötävästä kaurapuurosta, jonka päällä on marjoja. Lounaaksi ja päivälliseksi hän syö täysjyväpastaa, perunaa tai riisiä kanan, kalan tai vähärasvaisen jauhelihan kanssa.

Välipalana toimii rahka marjojen tai hedelmän kera. Illalla Anniina paistaa usein esimerkiksi munakkaan. Lisäksi ruokavalioon kuuluu paljon kasviksia. Vettä Anniina juo päivässä noin kolme litraa.

Kuntosalilla Anniina tekee lihaskuntoharjoitteita neljä kertaa viikossa. Sen lisäksi hän harrastaa aerobista liikuntaa kaksi tai kolme kertaa viikossa muun muassa lenkkeilemällä.

Tarkat ohjeet ovat tuottaneet tulosta, sillä niiden myötä Anniina pudotti painostaan kolmessa kuukaudessa noin kolme kiloa.

Viime vuonna Anniina päätti hyvästellä viimeiset raskauskilonsa. Kuvien painoissa noin kolmen kilon ero.

Jo muutaman kilon pudotus näkyy hyvinvoinnissa

Anniinan mukaan jo muutaman kilon pudottaminen näkyy huomattavasti hänen hyvinvoinnissaan.

– Painonpudotus on näkynyt elämässäni siten, että jaksan paremmin. En ole koko ajan väsynyt tai laiska, vaan sen sijaan olen paremmalla tuulella ja iloisempi. Itsetuntoni myös nousi ja voin nykyään pitää vaatteita, joita haluan.

Vaikka Anniina pitääkin tarkasti huolta terveellisistä elämäntavoista, hän muistuttaa kohtuullisuuden tärkeydestä.

– En halua loppuelämääni punnita ruokiani, haluan vain pysyvän terveellisen elämäntavan.

– On päiviä, jolloin herkuttelen enemmän, ja päiviä jolloin treenaan vähemmän tai en ollenkaan. Olen oppinut siihen, etten ole liian ankara itselleni. Oma kroppa kertoo hyvin, milloin on aika pitää taukoa treenistä.

Anniinan vinkit poikkeustilanteeseen

Anniina tietää, että terveellisten elämäntapojen ylläpitäminen poikkeusaikana voi olla monille haasteellista. Erityisesti monille laihdutuksessa hyvin alkuun päässeille tilanne saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia.

– Maltti on kuitenkin valttia, vaikka se ei ketään yleensä lohduta, sillä muutosta halutaan heti. Kun itse aloitin laihdutusprojektin, painoni ei alkuvaiheessa tippunut kovin nopeasti. En silti luovuttanut, vaan jaksoin jatkaa elämäntapamuutosta ja paino alkoikin tippumaan nopeaan tahtiin.

Anniina haluaa jakaa myös omat, kannustavat vinkkinsä poikkeustilanteessa treenaamiseen. Hän muistuttaa, että treenien suhteen vain mielikuvitus on rajana.

– Ulkona voi lenkkeillä, juosta tai tehdä pihahommia. Metsään voi mennä tekemään vaikka treenin, sieltä löytyy kiviä ja oksia, joita voi käyttää painoina.

– Tai sitten ihan esimerkiksi kotona kehon omalla painolla. Ei sen tarvitse olla mitään ihmeellistä, kunhan tekee vain jotain muutaman kerran viikossa. Kun urheilee ja reippailee, tulee myös syötyä terveellisemmin.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?