Laihdutus

Megatähtien personal trainer paljastaa, minkä numeron tarkkaileminen auttaa oikeasti laihtumaan – ei ole vaa’an lukema eikä kalorien määrä

Julkaistu:

Painonhallinta
Fitnessguru Harley Pasternak luottaa konkreettisiin ohjeisiin, joita on helppo noudattaa.
Kun haluat päästä ylimääräisistä kiloista eroon, kalorien laskemisen tai painon tarkkailun sijaan pitäisi keskittyä aivan muihin numeroihin, sanoo fitnessguru ja tähtien personal trainer Harley Pasternak Heat-lehdelle.

Pasternak tunnetaan asiakkaistaan, joita ovat esimerkiksi Kim Kardashian, Rihanna, Megan Fox ja Halle Berry.

Pasternakin mielestä vaa’alla käyminen voi olla jopa masentava kokemus, sillä hyvät muutokset eivät välttämättä näy heti lukemassa.

Numerot, joita hänen mukaansa oikeasti tulee tarkkailla, ovat päivittäisten askelten määrä sekä kellonaika, jolloin menet nukkumaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– 12 000 askelta päivässä on ohje, jonka annan kaikille asiakkailleni – myös tähdille kuten Ariana Grandelle, Pasternak kertoo lehdelle.

– Se liike, jonka tuotat kuntosalin ulkopuolella, lyhentää aikaa, joka sinun on käytettävä kuntosalilla, hän perustelee.

Personal trainer määrää myös nukkumaanmenoajan

Riittävän unen merkitys painonhallinnan onnistumisessa on uusimpien tutkimustulosten mukaan vain korostunut entisestään.

Lue lisää: Tässä on univajeisen ja virkeän ero – personal trainer Maikki näyttää, miksi paino ei univajeessa putoa

Harley Pasternak suosii yksinkertaisia, konkreettisia ohjeita. Askelmäärän lisäksi hän antaa asiakkailleen usein kellonajan, jolloin on oltava nukkumassa.

Kun noudattaa päivittäin askelmäärää ja nukkumaanmenoaikaa, ei tarvitse harmistua, jos muutos ei vielä näy vaa’alla, vaan numeroiden noudattaminen kertoo onnistumisesta, Pasternak kannustaa.


Myös urheilulääkäri Pippa Laukka on puhunut kävelyn hyödyistä. Hän kertoi aiemmin, ettei kävelyä arvosteta liikuntamuotona tarpeeksi.

– Ihmiset eivät pidä matalasykkeistä liikuntaa tärkeänä, vaikka se on perusta kunnolle ja jaksamiselle. Kävely antaa pohjan kaikelle muulle tekemiselle – millä intensiteetillä kukin sitten haluaakaan harjoitella.

Erityisesti kävely auttaa pitämään liikakilot poissa.

– Painonhallinnan kannalta on tärkeämpää liikkua matalasykkeisesti kuin intensiivisesti. Jos lähtökunto on huono, on mahdoton yhtälö treenata kovaa, palautua hyvin ja laihtua. Ensin pitää rakentaa kivijalka eli hyvä peruskunto, silloin kroppa sietää kovempaa treeniä, Laukka sanoi.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt