Supertehokas ja helppo keskivartalotreeni – teet sen vartissa! - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Supertehokas ja helppo keskivartalotreeni – teet sen vartissa!

Kuvituskuva
Julkaistu: 5.7.2016 15:09

Kolmen liikkeen tehotreeni onnistuu missä ja milloin vain.

Personal trainer Jessica Reimanin keskivartalotreeniin tarvitset apuvälineiksi ainoastaan villasukat ja kahvakuulan.

Tee jokaista liikettä 40 sekuntia ja pidä sitten 20 sekunnin tauko. Toista 4–5 kierrosta.

Kuppikeinu

1. Makaa lattialla selällään, jalat suorina ja kädet pään yläpuolella. Nosta jalkoja ja käsiä vuorotellen suorina kohti kattoa.

2. Kun lasket jalkoja alaspäin, nosta vuorostaan ylävartalo ylös. Heijaa itseäsi edestakaisin kuin keinuisit. Pidä alaselkä koko ajan pyöreänä.

Linkkarit kahvakuulalla

1. Makaa lattialla selällään jalat suorina ja kädet pään yläpuolella. Pidä kiinni kahvakuulasta sarviotteella.

2. Nouse istuma-asentoon ja vie kuula toisen jalan alta. Laskeudu takaisin alas ja toista viemällä kuula nyt toisen jalan alta.

Villasukkavuorikiipeilijä

1. Tarvitset villasukat ja liukkaan alustan. Esimerkiksi kivilattia tai parketti toimii hyvin. Laita villasukat jalkaan ja käy punnerrusasentoon. Jalat ovat suorina, kädet maassa.

2. Tuo jalkoja lattialla vuorotellen kohti käsiä, kuin kiipeäisit pystysuoraa vuorta. Villasukat luistavat niin, että jalat valuvat takaisin alas. Vedä napaa kohti selkärankaa ja pidä alaselkä pyöreänä.

Katso treeniohjeet videolta täältä.

Lue myös:

Teetkö sinäkin nämä virheet lankuttaessa? Asiantuntija neuvoo oikean tekniikan

Haluatko timmin vatsan? Tässä 9 supertehokasta keskivartalotreeniä

Teetkö sinäkin vatsarutistuksia väärin? Asiantuntija näyttää oikean tekniikan

Treenaa itsellesi pyykkilautavatsa – 4 tehokasta vatsalihasliikettä

Tuoreimmat osastosta