Tuloksia nopeasti: 5 supertehokasta vatsalihastreeniä - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Tuloksia nopeasti: 5 supertehokasta vatsalihastreeniä

Valitse itsellesi parhaiten sopivat harjoitukset. Treenit voit tehdä kotona tai salilla.

17.4.2016 14:25

Keskivartalon lihaksia kannattaa treenata, vaikkei edes haikailisi litteän vatsan perään. Keskivartalotreeni esimerkiksi parantaa ryhtiä ja ehkäisee selkävaivoja.

Pelkästään keskivartaloa treenaamalla ei kuitenkaan saa sikspäkkiä. Jos haluaa erottuvat lihakset, tärkeitä ovat myös terveellinen ruokavalio ja aerobinen liikunta, kuten juoksu, pyöräily, uinti tai jumppa.

1. Lankuta

Moni tavoittelee pyykkilautavatsaa tekemällä valtavia määriä vatsarutistuksia. Ne voivat kuitenkin tehdä hallaa selälle ja aiheuttavat turhaa painetta niskalle.

Hyvällä tekniikalla tehdyt lankut sen sijaan tepsivät myös keskivartalon syviin lihaksiin, joiden hallinta tekee ihmeitä ryhdille ja auttaa pääsemään eroon pömppövatsasta.

Peruslankku: Asetu vatsallesi kyynärvarret maassa ja varpaat lattiassa. Pidä lantio suorassa linjassa selän ja jalkojen kanssa ja työnnä vartalo irti lattiasta. Hengitä samalla ulos. Pysy asennossa minuutin ajan. Tee kolme kertaa.

Kokeile myös kylkiä voimistavaa sivulankkua.

2. Neljän liikkeen tehosetti

Tämä vatsalihastreeni tehoaa vinoihin, pinnallisiin ja syviin vatsalihaksiin sekä alavatsalihaksiin. Toista neljän liikkeen sarja kahdesta kolmeen kertaa.

3. Barre

Pilates ja baletista ammentava trendilaji barre panevat keskivartalon töihin. Tällä Popsugar Fitness -kanavan videolla pilates- ja barreohjaaja Jake Dupree vetää puolen tunnin treenin, joka tehoaa vatsalihasten lisäksi pakaroihin ja jalkoihin. Video tarjoaa uudenlaisia liikkeitä kokeneellekin treenaajalle.

Varoituksen sana: tämä harjoitus todella tuntuu lihaksissa seuraavina päivinä.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

4. 5 minuutin pikatreeni

Tämä supersuositun Blogilates-kanavan vatsalihastreeni tehoaa vatsalihaksiin monipuolisesti – ja mikä parasta, kestää vain viisi minuuttia.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

5. Nanna Karalahden vatsatreeni

Personal trainer Nanna Karalahti näyttää tällä videolla suosikkivatsalihasliikkeensä, jotka ovat puolilinkkari, jalkojen laskeminen kohti lattiaa, vatsarutistukset kiertäen ja lankkupito.

Linkit:

Kroppa timmiksi kahvakuulalla: kuuden liikkeen tehotreeni

Vartin tehotreeni HIIT vastaa tunnin lenkkiä – ohjeet harjoitteluun

Kuukaudessa juoksukuntoon – treeniohjelma vitosen juoksijoille

Helppo keskivartalon pilatestreeni – katso videot

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?