Kaksi suurinta syytä, miksi treenaus ei näy peilikuvassa

Julkaistu:

Treeni
Dailyhiit-treenisivusto paljastaa yksinkertaiset virheet, joihin sortuu helposti jokainen.
Kirjoituksen mukaan kaksi suurinta syytä siihen, miksi treenitulokset eivät parane eivätkä vatsalihakset pilkota, ovat liika aerobinen liikunta ja "treenaan niin paljon, että voin syödä mitä tahansa" -ajattelu.

Sen mukaan tunti aerobista liikuntaa useasti viikossa on liikaa, koska se syö lihasmassaa. Lihas taas polttaa läskiä enemmän kaloreita myös lepotilassa. Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän kalorit roihuavat.


Lihaskuntotreeninkään ei tulisi kestää tuntia pidempään ellei treenaa jotain erityistä tarkoitusta varten. Monet naiset harrastavat aerobista liikuntaa, koska pelkäävät salitreenin kasvattavan liian isot lihakset. Pelko on turha.

Lihaskimppu Jari "Bull" Mentulan hauiksen kasvattaminen on miehillekin vaikeaa ja naisille se on vielä 10-15 kertaa haastavampaa. Vahingossa tuskin päätyy siis kisakuntoon. Sen sijaan painotreeni kiinteyttää kehoa ja auttaa aerobista liikuntaa tehokkaammin pudottamaan painoa.


Treenaus ei myöskään anna vapaata lupaa mässätä seisovassa pöydässä tai syödä suklaalevyä päivässä. Niin paljon treenaus ei kuluta. Syö sen sijaan reilusti terveellistä puhdasta ruokaa ja vihanneksia. Ota tavaksi lisätä vihanneksia ruokiin ja popsi välipaloiksi hedelmiä. Harva saa niitä päivässä tarpeeksi.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt