5 jumppaa, joilla saat koko kropan kuntoon kotona – ei kalliita kuntosalimaksuja! - Laihdutus - Ilta-Sanomat

5 jumppaa, joilla saat koko kropan kuntoon kotona – ei kalliita kuntosalimaksuja!

Kokosimme yhteen viisi treeniä, jotka kaikki voi tehdä oman kehonsa painolla ilman salimaksuja tai kalliita välineitä. Valitse mieleisesi!

17.4.2015 16:31

1. Vahvat vatsalihakset villasukkatreenillä

Huimassa kunnossa olevan Karita Tykän villasukkatreenissä keskitytään keskivartalon lihasten vahvistamiseen. Välineeksi tarvitaan nimensä mukaisesti vain villasukat. Katso treeni täältä!

2. Kehonpainotreeni, joka keskittyy käsiin ja takapuoleen

Timmimimmi-Inka sai personal trainer Jarno Härköseltä vinkit allien ja takapuolen kiinteytykseen. Erilaisia kyykkyjä ja käsilihasliikkeitä sisältävä treeni antaa kropalle kyytiä kokonaisvaltaisesti. Katso se täältä!

3. Kuntoon ilman painoja - 12 liikettä pistävät koko kropan liikkeelle

Oman kehon painolla tehtävät ja sykettä nostattavat liikkeet panevat koko kehon kuntoon. Liikkeiden avulla saa kuormitettua koko kehoa monipuolisesti. Mukana on yleisliikkeitä, kyykkyjä sekä staattisia pitoja. Katso treeni täältä!

4. Halpa treeni jokaisen kotoa löytyvillä välineillä - tämän teet ilmaiseksi olohuoneesssa

Ämpäri kahvakuulan sijaan ja vesipullot punteiksi! Tämä treeni sisältää koko kehon kuormittavia liikkeitä, jotka hoituvat niin mökillä kuin kotilattiallakin. Katso treeni täältä!

5. Fysioterapeutin teholiikkeet - 5 liikettä, jotka toimivat

Fysioterapeutti ja fysiikkavalmentaja Juho Ranta näyttää HS:n videolla, miten kuntoilija voi parantaa lihaskuntoaan ilman välineitä, pelkkää oman kehon painoa vastuksena käyttäen. Ranta selittää videolla tarkasti oikeat tekniikat. Nämä vaativat jo enemmän alkukuntoa kuin edelliset jumpat. Katso treeni ylläolevalta videolta!

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?