Fitnessvalmentaja Jutta Gustafsbergin superdieetti naisille: Näillä ohjeilla -1 kg viikossa - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Fitnessvalmentaja Jutta Gustafsbergin superdieetti naisille: Näillä ohjeilla -1 kg viikossa

Julkaistu: 13.8.2014 15:46

Jutta Gustafsberg suosittelee kesäkilojen kanssa kamppaileville maltillista kilo viikossa -laihdutustahtia. Tässä Jutan ohje, joka mukailee superdieettiä.

Jutan ohjeet kilon pudotukseen viikossa mukailevat hänen Superdieettiään.

Tässä yleisiä huomioita dieetistä:

  • Juo vettä tasaisesti pitkin päivää, Jutan minimisuositus on kolme litraa.

  • Juo aamuisin tyhjään vatsaan vähintään kolme desiä vettä.

  • Aterioiden välillä saa olla 2-4 tuntia.

  • Aterioita ei saa jättää väliin, mutta jos näin käy, korvaa ateria proteiinijuomalla tai -patukalla (vähähiilihydraattinen).

  • Ruokavalion lisäksi olisi hyvä käyttää monipuolista monivitamiinivalmistetta ja magnesiumlisää.

  • Päivällinen on tarkoitettu syötäväksi liikuntasuorituksen jälkeen.

  • Ensin nautitaan palautusjuoma ja sitten ruoka puolentoista tunnin sisään harjoittelusta.

  • Dieetin kesto on kuusi viikkoa, ja se on tarkoitettu uuden elämäntavan aloitukseksi, jotta kesän epäterveelliset tavat jäävät kauas historiaan.

  • Liikunnan määrä riippuu lähtötasosta ja lähtökunnosta. Laihdutus vie lihasmassaa, joten liikunta on tärkeää.

  • Aloittelijalle riittää 30-45 minuutin tasasykkeinen kävelylenkki kolme kertaa viikossa. Jos elämäntaparemonttia haluaa jatkaa, kunnon parantuessa lenkin kestoa pidennetään 45-60 minuuttiin.

  • Hengästyttävää liikuntaa kuntosalin lisäksi olisi hyvä olla 3-5 kertaa viikossa 45-60 minuuttia.

Aamiainen

30-45 g kaurahiutaleita100 g raejuustoa50 g marjoja10 g lesitiini-rasvahappovalmistetta2 kpl Omega 3 -kapseleitaLounas100-150 g kalaa, broileria tai vähärasvaista naudanlihaa25 g raejuustoaReilusti vihanneksia10 g oliiviöljyä

Välipala

1 vähähiilihydraattinen proteiinipatukka (alle 10 grammaa imeytyvää sokeria per patukka) tai proteiinijuoma tai rahkapurkki + marjoja

Päivällinen

100 g kalaa, broileria tai vähärasvaista naudanlihaa30-50 g pastaa tai riisiä tai 150 g-250 g perunaatai 1-3 palaa täysjyväleipääReilusti vapaavalintaisia vihanneksia

Iltapala

250 g maitorahkaa /250 g munanvalkuainenmehukeittoa (sokeroimaton)10 g kuituvalmiste15 g lesitiini-rasvahappovalmistetta tai 2 kpl kananmunankeltuainen tai15 g oliivi- tai kookosöljyä2 kpl Omega 3 -kapseleita

Keittämisen voi vaihtaa myös paistamiseksi, jos käyttää teflonpannua, jolloin paistamiseen ei tarvita rasvaa. Hiutaleiden, riisin ja vihannesten painot ovat kuivapainoja ennen keittämistä.

Miesten annokset ovat kolmanneksen suurempia.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?