Näin nopeasti palaa 500 kilokaloria - Laihdutus - Ilta-Sanomat

Näin nopeasti palaa 500 kilokaloria

Julkaistu: 22.5.2010 9:08

Liikuntaa suositellaan harrastettavaksi kohtuullisella tasolla useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2 tuntia 30 minuuttia tai rasittavasti vähintään 1 tunti 15 minuuttia viikossa.

Lisäksi lihasvoimaa ylläpitävää liikuntaa suositellaan harrastettavaksi vähintään kahtena päivänä viikossa.

Jos tavoitteena on laihtuminen, liikunnan tarve on kiinni myös nautituista kaloreista. 500 kalorin (kcal) kuluttaminen on hyvä saavutus, etenkin jos sen tekee useampana päivänä viikossa. Lue, millä lajeilla ja missä ajassa saat 500 kaloria palamaan!

Energiankulutus on arvioitu 60-kiloiselle henkilölle. Energiankulutukseen vaikuttavat niin liikunnan teho kuin henkilön paino. Siksi luvut ovat suuntaa-antavia.

Näin saat kulumaan 500 kilokaloria (kcal)

Sisällä:

-Bodypump, 60 minuuttia-Kuntosaliharjoittelu (circuit training), 60 minuuttia-Tanssi (vauhdikas), 90 minuuttia-Jooga (rauhallinen), 160 minuuttia

Ulkona:

-Jalkapallon pelaaminen, 40 minuuttia-Rantalentopallo (vauhdikas), 90 minuuttia-Golf (reipas tahti), 90 minuuttia

Lenkillä:

-Juoksu (10km/h), 50 minuuttia-Rullaluistelu (vauhdikas), 70 minuuttia-Koiran ulkoiluttaminen (reipas), 90 minuuttia-Pyöräily (vauhdikas), 90 minuuttia-Retkeily luonnossa, 90 minuuttia-Sauvakävely (6 km/h), 90 minuuttia

Pihalla:

-Lehtien haravointi, 120 minuuttia-Trampoliinilla hyppely, 130 minuuttia

Vedessä:

-Vesijuoksu, 60 minuuttia-Kuntouinti (rauhallinen), 120 minuuttia

Lähteet: Energynet, UKK Instituutti

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?