Herttuatar Meghan palasi äitiyslomalta ja teki heti uuden aluevaltauksen – mukana hienovarainen kunnianosoitus prinsessa Dianalle

Julkaistu:

uusi aluevaltaus
Herttuatar Meghanin vaatemallisto julkistettiin torstaina. Sen tavoitteena on tukea naisia hyväntekeväisyyden avulla.
Herttuatar Meghan palasi torstaina virallisesti töihin äitiyslomansa jälkeen. Meghan edusti Lontoossa tapahtumassa, jossa esiteltiin hänen uusi aluevaltauksensa: vaatemallisto.

Telegraphin mukaan herttuattaren vaatemallisto käsittää muun muassa hänen ystävänsä Mischa Noonoon, brittimerkki M&S:n ja John Lewisin suunnittelemia vaatteita. Meghan kuvaili merkkejä ”tyypillisiksi brittibrändeiksi”, joihin hän on tutustunut muutettuaan Britanniaan.

Herttuattaren vaatemallisto keskittyy tyylikkäisiin bisnesvaatteisiin, jotka toimivat monipuolisesti työelämässä. Siihen kuuluu myös edullisia vaatteita, joiden hinnat vaihtelevat noin 20 eurosta reiluun pariin sataan euroon.

Malliston ideana on paitsi tarjota tyylikkäitä vaatteita tavallisille naisille, myös tehdä hyvää. Jokaisesta ostetusta vaatteesta lahjoitetaan yksi samanlainen vaate herttuattaren Smart Works -projektille, joka tukee naisten paluuta työelämään.


Meghan kertoi vaatemallistonsa julkistustapahtumassa, että hän haluaa herttuattarena keskittyä jatkossa erilaisiin hyväntekeväisyysprojekteihin, jotka auttavat naisia ja tyttöjä ruohonjuuritasolla.

– Tämä on työtä, jota olen tehnyt todella pitkään ja se, että voin tehdä sitä nyt uudessa kodissani Britanniassa merkitsee melkoisesti minulle. Se on myös työtä, jota minä ja mieheni aiomme jatkaa. Todella vahvoja, yhteisöön perustuvia projekteja, joita odotamme pääsevämme jakamaan enemmän seuraavan vuoden kuluessa, herttuatar sanoi Telegraphin mukaan.


Herttuattaren vaatemalliston avulla naisille lahjoitetaan asuja, joissa he näyttävät edustavilta työhaastatteluissa ja heidän työpaikan saaminen helpottuu.

Meghan kertoi puheessaan, että vaikka lahjoitukset myymättä tai käyttämättä jääneistä vanhoista vaatteista ovat tärkeitä ja tarpeellisia, on monelle naiselle mielekkäämpää mennä työhaastatteluun uudessa, tyylikkäässä asussa, jossa tämä tuntee olonsa itsevarmaksi ja edustavaksi. Herttuattaren projekti mahdollistaa tämän.

– Naisina on 100-prosenttisesti meidän vastuullamme tukea ja kannustaa toisiamme, Meghan sanoi hyvin pitkälti naisista koostuvalle yleisölle.

Meghanin mallisto herätti heti valtavasti mielenkiintoa ja Telegraphin mukaan siihen kuuluva John Lewisin laukku myytiin loppuun jo ennen kuin herttuatar ehti edes saapua malliston kunniaksi järjestettyyn tapahtumaan.

Meghan edusti tapahtumassa yksinkertaisessa ja tyylikkäässä asussa, johon kuului hänen mallistonsa valkoinen kauluspaita ja yksinkertaiset mustat housut. Paidan hinta on Telegraphin mukaan noin 140 euroa ja housujen 130 euroa.


Peoplen mukaan Meghan oli viimeistellyt asunsa perhoskorvakoruilla, jotka olivat kaunis kunnianosoitus prinsessa Dianalle. Korvakorut kuuluivat Dianan korukokoelmaan ja ne nähtiin hänen korvissaan toukokuussa 1986, kun prinsessa vieraili Kanadassa.

Herttuatar Meghanin käytössä korut peittyivät suurimman osan ajasta hänen avoimeksi jätettyihin hiuksiinsa, mutta tarkkasilmäiset kuninkaallisfanit huomasivat kauniin eleen prinssi Harryn edesmenneelle äidille.


Peoplen mukaan herttuattaren ranteessa kimmelsi myös toinen Dianalle kuulunut koru. Kultainen, timanteilla ja sinisillä kivillä koristeltu rannerengas nähtiin Dianalla Lontoossa vuonna 1990.

Samat korut nähtiin Meghanilla myös viime syksynä, kun hän ja prinssi Harry vierailivat kuninkaallisella kiertueella Australiassa.