Lapsiperheen all inclusive -pakettimatka Bulgariaan paljastui painajaiseksi – hotelli homeessa, lapset eivät saaneet ruokaa: ”Meno ravintolassa oli eläimellistä”

Julkaistu:

Aurinkomatkat on saanut palautetta hotellista ennenkin.
Kuusihenkisen suomalaisperheen pitkään odotettu lomamatka kääntyi jo ensimmäisenä iltana riemusta valtavaan pettymykseen.

Perhe oli ostanut Aurinkomatkoilta pakettimatkan Bulgarian Albenan kaupunkiin. Perhe saapui perille lomakohteeseen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä, ja jo hotellin ovella antikliimaksi oli mittava.

– Hotelli oli kerta kaikkiaan järkyttävä, perheen äiti Senja, 36, aloittaa.

– Koko talo haisi homeelta ja viemäriltä. Hotellihuone oli niin järkyttävässä kunnossa, ettei se ole ihmisen asuttava. Lattiakaivot ja lavuaarit eivät vetäneet, ja huoneessa oli hometta joka puolella. Ilmastointikaan ei toiminut.


Kyseessä on niin sanottu all inclusive -hotelli, jossa majoituksen lisäksi hintaan kuuluvat ruuat ja juomat. Senja kuitenkin sanoo, että ravintolan järjestelyt ja ruuat eivät suinkaan nostaneet mielialaa, vaan pahensivat sitä entisestään.

– Hotellin ravintolassa oli niin paljon jonoa, etteivät lapset päässeet hakemaan ruokaa missään vaiheessa. Muut asiakkaat olivat niin röyhkeitä, että jonosta tönittiin koko ajan pois. Ihmiset taistelivat saadakseen ruokaa, sillä ruuat olivat jatkuvasti loppu. Ruuat olivat lisäksi aivan ala-arvoisen hirveitä.

Senja kertoi Ilta-Sanomille, että perheen lapset tulivat lopulta itkien pois ruokajonosta muiden lomalaisten töykeän käytöksen vuoksi.

Ideana on, että ihmiset söisivät hotellin ravintolassa kolme kertaa päivässä. Senjan perhe on käynyt siinä syömässä muutaman kerran loman aikana, mutta päättänyt kuitenkin maksaa mieluummin ravintolaruuasta muualla.

– Meno on hotellin ravintolassa eläimellistä, eikä sitä ruokaa voi kutsua ruuaksi. Siellä käyminen ei ole mikään nautinto, vaan pikemminkin taistelu, Senja sanoo ja naurahtaa hirtehisesti.

– Ei siellä voi ihminen syödä.

Kaiken muun hirveyden lisäksi Senja sanoo, että hänen astmaoireensa pahenivat likaisessa hotellihuoneessa, ja hän joutui turvautumaan lisälääkitykseen.


Perhe on ollut yhteydessä Aurinkomatkoihin.

– Kanariansaarilta vastasi joku ihminen, joka sanoi, ettei voi auttaa asiaa. Hän sanoi, että voimme vaihtaa hotellia omakustanteisesti.

– Tänään (perjantaina) meillä oli oma opas hotellilla. Hän järjesteli asiaa, ja meille tarjottiin, että hotellihuone siivottaisiin kunnolla ja että saisimme sinne pienen jääkaapin hyvityksenä. Hotellihuonetta ei kuitenkaan missään vaiheessa siivottu.

Perhe vaihtoi perjantaina omakustanteisesti neljän tähden hotelliin. Hotellinvaihdoksesta heidän täytyi pulittaa 450 euroa omasta pussista. Perhe viipyy Bulgariassa tiistaihin asti.

– Meidän ylimääräinen lomabudjettimme menikin sitten siinä, Senja huokaa.


Hän toteaa, että se, miten Aurinkomatkat on hoitanut asian, on ollut valtava pettymys.

– Olemme odottaneet matkaa kovasti ja säästäneet siihen rahaa. Ei ole mikään itsestäänselvyys, että neljän lapsen kanssa lähdetään tuosta noin vain reissuun.

– Tiesimme lähtevämme edulliselle pakettimatkalle, mutta ajattelimme, että tässä olisi edes jonkinlainen taso.

Senja sanoo, että perhe aikoo yrittää saada hyvitystä matkastaan.

– Olemme olleet Aurinkomatkoihin yhteydessä ja aiomme olla jatkossakin. Ei tällainen meno voi missään nimessä jatkua seuraaville lomailijoille.


Aurinkomatkojen verkkosivujen perusteella meno on kuitenkin jatkunut jo jonkun aikaa. Kyseisen bulgarialaishotellin arvosteluja katsoessa käy nopeasti selväksi, ettei Senjan perhe ole ainoa, joka on pettynyt kyseiseen hotelliin.

Aurinkomatkojen asiakkaat ovat antaneet hotellille keskimäärin kaksi tähteä viidestä. Juuri kukaan ei suosittele hotellia, ja kommenteissa hotellia luonnehditaan muun muassa kamalaksi, sotkuiseksi, ”huonoimmaksi ikinä”, ruuhkaiseksi ja ravintolan jonoja ”luotaantyöntäviksi”.

Kommenteissa maalataan kuvaa varsinaisesta kauhujen lomakohteesta. Vanhimmat verkkosivuilla näkyvät arviot ovat kesältä 2018.

Aurinkomatkat on pahoillaan siitä, ettei asiakkaan kokemus ole vastannut odotuksia.

Hotellista on saatu muutamia yksittäisiä palautteita, joita on käyty läpi hotellin johdon kanssa, Aurinkomatkojen tuotteista ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Pekka Antila kertoo.

– Tavoitteenamme on tarjota laaja valikoima eri hintaisia ja eri asiakasryhmille sopivia hotelleja. Eri asiakasryhmiä palvellaksemme valikoimassamme on myös edullisempia vaihtoehtoja. Kyseinen hotelli on kahden tähden all inclusive -hotelli, Antila kommentoi sähköpostitse.

Aurinkomatkojen sivustolla hotellille ilmoitetaan paikallinen kolmen tähden luokitus.

– Verkkosivuiltamme voi lukea muiden asiakkaiden kokemuksia eri hotelleista, myös tästä kyseistä hotellista. Toki perusasioiden, kuten siisteystason, tulee olla kunnossa hotellista riippumatta.

Korvaukset asiakkaille käsitellään tapauskohtaisesti. Jos hotellin tasossa on selkeitä puutteita tai muita ongelmia, voidaan tarjota esimerkiksi vaihtoa toiseen hotelliin.

Antilan mukaan Aurinkomatkat arvioi aina kausittain saatujen asiakaspalautteiden perusteella, pidetäänkö hotelli valikoimassa myös tulevana kautena.

Ensi kesän matkat Bulgariaan eivät ole vielä myynnissä.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt