Veikkaus laittaa osan mainonnastaan tauolle – toimitusjohtaja: ”Olemme tehneet virheitä”

rac

Julkaistu: , Päivitetty:

Mainontaa ajetaan pikavauhdilla alas jo tämän viikon aikana.
Veikkaus kertoo laittavansa osan mainontaansa tauolle syyskuun loppuun saakka.

Päätös koskee Veikkauksen kaikkea ostettua mainontaa lukuun ottamatta Loton, Eurojackpotin ja Vikingloton pottimarkkinointia sekä brändi- ja vastuullisuusmarkkinointia.

Veikkaus laittaa tauolle mainontaansa niin televisiossa, radiossa, printissä, netissä ulkomainonnassa kuin sosiaalisessa mediassakin. Yhtiön mukaan mainontaa ajetaan pikavauhdilla alas jo tämän viikon aikana.

Veikkauksen markkinointia kohtaan on viime aikoina esitetty kritiikkiä muun muassa sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi entinen kansanedustaja Tiina Elovaara (sin.) paheksui Veikkauksen radiomainontaa viime viikonloppuna Twitterissä.

– Mainoksessa mies soittaa psykologille ja kysyy onko ok hakea jännitystä elämään pelaamalla rahapelejä. Psykologi vastaa että kyllä on! Ei muuta kun pelaamaan. Vastuullista? kirjoitti Elovaara.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski sanoo nyt, että yhtiö on pahoillaan aiheuttamastaan mielipahasta ja aikoo ottaa virheistään opiksi.

– Tosiasioita ei ole mitään syytä kiistää. Me olemme tehneet virheitä. Muutamat mainoksemme ovat olleet sellaisia, etteivät ne vastaa yhtiön hyväksyttyjä markkinointilinjauksia, Sarekoski sanoo tiedotteessa.

Veikkaus kertoo myös aloittavansa ulkoisen toimijan kanssa selvityksen, jossa käydään läpi yhtiön koko markkinointiin liittyvät prosessit.

Sarekosken mukaan Veikkaus selvittää tulevan puolentoista kuukauden aikana ”pienintäkin yksityiskohtaa myöten”, missä asioissa Veikkauksen pitää parantaa toimintaansa.

Markkinoinnin kokonaisarvion valmistumisen jälkeen tehdään päätökset korjaavista toimenpiteistä.

Juttua täydennetty kello 11.45.