Finnair veloitti asiakkaalta 112 kertaa 11,95 €, tili meni miinukselle: ”Matkani on totaalisen pilalla” – lentoyhtiö pahoittelee

Julkaistu:

Helsingistä Etelä-Korean Souliin lentänyt mies sai jättilaskun Wi-Fin käytöstä. Finnair pahoittelee tilannetta ja palauttaa rahat.
Etelä-Koreaan matkustanut mies huomasi, että Finnair veloittanut Wi-Fin käytöstä yli 1 300 euroa.

– Lensin maanantaina 20.5. lennolla AY41 Souliin ja ostin 3 tunnin netin kortilla – hinta 11,95 euroa, mies kertoo.

– Minulta on veloitettu yhteensä 112 kertaa 11,95 euroa.

Yhteensä miehen tililtä lähti siis 1338,40 euroa.


– Nyt olen ulkomailla Etelä-Koreassa ja tilini on miinuksella Finnairin veloitusten takia, hän kertoo.

Mies kertoo, että asiaa on selvitetty toista päivää.


– Ensin tililtä meni 21 kertaa tuo 11,95 euroa ja yhteensä veloitus on mennyt 112 kertaa. Matkani on nyt totaalisen pilalla koska tilini miinuksella ja korttia en voi enää käyttää. Onneksi minulla on käteistä niin, että saan ruokaa, hän sanoo.

Miehen mukaan netti ei edes toiminut lennolla.

 Yhteys katkesi ainakin 10 kertaa ja otin kuvan ruudusta, kun asiasta kerrottiin.


Mies kertoo, että Finnair lähetti asiasta kaksi päivää myöhemmin yleisen sähköpostin, jossa yhtiö pahoitteli mahdollista ylimääräistä veloitusta.

– He eivät tunnu ymmärtävän mitä ovat tehneet. Heidän takiaan joudun täällä Etelä-Koreassa tarkasti miettimään, mihin rahani riittävät. Tuliaiset ja kaiken muun voin unohtaa. Kotona odottavat pankin kanssa asian selvittelyt. Vaimoni on yrittänyt hoitaa asiaa Suomessa, hän sanoo.

Finnair: Pahoittelemme vikaa ja palautamme rahat

– Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta. Tekninen häiriö havaittiin tänään ja korjattiin välittömästi, Satu Haataja Finnairin viestinnästä kertoo Ilta-Sanomille.

Hän kertoo, että vika koski joitakin Finnairin lentoja maanantain ja keskiviikon välisenä aikana.

– Olemme pahoillamme asiakkaille koituneista ongelmista. Palautamme rahat mahdollisimman pikaisesti automaattisesti kaikille asiakkaille, joita on veloitettu useaan kertaan, hän kertoo.

– Rahat palautetaan automaattisesti, mutta jos asiakas haluaa oman tilanteensa vuoksi olla yhteydessä vielä erikseen, hän voi olla asiakaspalveluumme yhteydessä puhelimitse tai sosiaalisen median kautta, Haataja sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt