Kotimaa

Kassa-Ulla kerää ylistystä Turussa – ”Hymyilee aina ja auttaa pakkaamisessa”

Julkaistu:

Länsikeskuksen K-Citymarketista löytyy kassahenkilö Ulla, joka kerää ylistystä sekä pomolta että asiakkailta.
Syyskuun alussa Ilta-Sanomat uutisoi vuoden positiivisimmaksi mikkeliläiseksi hiljattain valitusta Vesa Paakkolasta. Kolme vuotta sitten hän sai samassa kilpailussa kunniamaininnan ja hänet valittiin Keskon vuoden asiakaspalvelijaksi.

Paakkola on työskennellyt K-Citymarketin kassalla 22 vuotta ja asiakaspalvelu­taidoistaan tunnettu mies nauttii Mikkelin seudulla suurta kansansuosiota. Hänet tunnetaan alueella lempinimeltään Viivakoodi-Vesa ja seudulla ollaan oltu vakuuttuneita siitä, että kyseessä on ehkä jopa koko Suomen mahtavin kassa.

Lue lisää: Onko tässä Suomen mahtavin kassa? 22 vuotta Citymarketissa työskennelleen ”Viivakoodi-Vesan” luo jonottavat muutkin kuin paikkakuntalaiset

Vesasta kertovan uutisen yhteydessä Ilta-Sanomat pyysi ”ilmiantoja” erityisen hyvistä kassahenkilöistä tai asiakaspalvelijoista ja niitä tulikin eri puolilta Suomea. Seuraavassa esitellään niistä yksi.

Turusta Ilta-Sanomat sai vinkin iloisesta ja palvelualttiista Ullasta. IS tapasi Ulla Väisäsen, 46, kassalla numero 19 Länsikeskuksen K-Citymarketissa Turussa pari viikkoa sitten keskiviikkona.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Asiakkaita riitti tasaisena virtana. Vinkki näytti pitävän paikkansa. Hymyilevä Ulla nauttii työstään ja se näkyy asiakkaille.

– Parasta ovat asiakkaat. Vaikeita asiakkaita ei ole ja tämä on vaihtelevaa. Jokainen päivä on erilainen, Ulla sanoo.

Häntä on pakko uskoa. Takana on jo 29 vuotta samassa työpaikassa.

– Saan tehdä aamuvuoroja. Työ on siis säännöllistä.

Ullaa tapaa siis säännöllisesti kassalla ja hänellä on kymmeniä vakioasiakkaita.

 

Parasta ovat asiakkaat. Vaikeita asiakkaita ei ole ja tämä on vaihtelevaa. Jokainen päivä on erilainen.

Turkulaiset Paula Krook ja Margareta Koskinen kehuvat Ullaa vuolaasti.

– Hän hymyilee aina ja auttaa pakkaamisessa tarpeen mukaan, Koskinen vakuuttaa.

– Olen tuntenut Ullan vuodesta 1990. Hän on niin mukava ja tulee auttamaan. Hoidan ostokset aina hänen kanssaan kerran viikossa, pyörätuolilla liikkuva Krook ylistää.


Uhkaavia tilanteita ei ole Ullan eteen sattunut.

– Asiakkaan naamasta näkee, kannattaako hänen kanssaan puhua enemmän. Tässä hommassa pitää olla lehmän hermot.

Ullan mielestä suomalaisten käyttäytyminen on päinvastoin parantunut.

– Jotkut osaavat jopa helpottaa työtä asettamalla tavarat niin, että viivakoodit on helpompi lukea.

 

Hän hymyilee aina ja auttaa pakkaamisessa tarpeen mukaan.

Hyvä asiakaspalaute on kiirinyt myös tavaratalojohtaja Pekka Merilän korviin.

– Hyvä kassa on nopea ja tilannetajua on oltava. Koska keskustellaan asiakkaan kanssa ja koska ei. Pitää tervehtiä alussa ja lopussa.

– Ullalla on kymmeniä kanta-asiakkaita, jotka menevät aina hänen kassalle. Jos hän on lomalla kysellään heti, ettei vaan ole lopettanut.

Alla olevalla videolla esitellään Viivakoodi-Vesa.


Merilä ei ole Ullan lähiesimies. Positiivinen palaute on tullut muun muassa työtovereiden kautta.

– Hän kyselee lemmikeistä ja lapsista. Asiakkaat tykkäävät. Nekin tykkäävät, jotka eivät halua jutella. Ulla osaa jättää heidät rauhaan, Merilä kiteyttää.

Ulla saa kiitosta myös tarkkuudesta. Työnantaja arvostaa sitä, ettei kassasta puutu rahaa.

Asiakkaille Merilällä on hyviä uutisia.

– Me pidetään Ullasta kiinni kynsin ja hampain.

 

Asiakkaat tykkäävät. Nekin tykkäävät, jotka eivät halua jutella.

Artikkelin sisällä olevan kuvan kuvatekstiä muutettu 3.10.2018 kello 09.25. Kuvassa on Paula Krook, ei Margareta Koskinen.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt