Kotimaa

Asiakkaan Trump-lippis sai Hesburgerin työntekijän twiittaamaan raivokkaasti: ”Ois tehnyt mieli sylkästä sen purilaiseen”

Julkaistu:

Hesburger
Pikaruokaketju Hesburgerin työntekijä reagoi voimakkaalla tavalla asiakkaan Trump-päähineeseen.
Hesburgerin työntekijä julkaisi Twitter-tilillään keskiviikkona 9. marraskuuta tekstin, jossa hän purki suorasanaisesti tuohtumustaan pikaruokaravintolan asiakasta kohtaan.

Ravintolaan ilmestyi 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa asiakas, jolla oli päässään Yhdysvaltain presidentiksi aiemmin samana päivänä valitun Donald Trumpin kannattajien käyttämä lippalakki. Päähineessä luki Trumpin kampanjan vaalilause ”Make America Great Again”.

Lippalakista ärsyyntynyt Hesburgerin työntekijä julkaisi asiakkaan käynnin jälkeen Twitter-viestin, jossa hän avasi mielipidettään asiakkaasta.

Tapauksesta ensimmäisenä kertoi Iltalehti.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– 20 minuuttia ennen sulkemisaikaa sisälle astuu jäbä Make America Great Again -lippalakki päässä. Ois tehnyt mieli sylkästä sen purilaiseen, työntekijä kirjoitti.

Hesburger kommentoi työntekijänsä kirjoitusta sunnuntaina Twitter-tilillään.

– Hesburger ei hyväksy minkäänlaista uhkailua. Kaikki asiakkaat ovat meille tervetulleita. Tulemme puuttumaan tapaukseen ankarasti, Hesburger kommentoi kirjoitusta.



Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

Ilta-Sanomien tavoittama Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos vahvistaa, että Hesburgerin työntekijä julkaisi twiitin 9.11. ja kertoo, että Hesburgerin edustajat kuulivat asiasta lauantaina.

 

20 minuuttia ennen sulkemisaikaa sisälle astuu jäbä Make America Great Again -lippalakki päässä. Ois tehnyt mieli sylkästä sen purilaiseen.

Santos korostaa, että Hesburger on tapahtuneesta pahoillaan, eikä suvaitse asiakkaisiinsa kohdistettuja uhkauksia.

– Emme hyväksy uhkauksia missään muodossa. Pahoittelemme työntekijän ajattelematonta twiittiä, Santos kommentoi Ilta-Sanomille.

Santosin mukaan twiitin kirjoittanutta työntekijää on jo jututettu tapauksen johdosta, mutta Santos ei ota kantaa siihen, minkälaisiin seurauksiin teko johtaa.

– Työntekijää on kuultu. Käsittelemme tapauksen firman sisäisesti työntekijän yksityisyyttä kunnioittaen, Santos sanoo.

Santosin mukaan henkilö, jota twiitti koski, ei ole ollut tapaukseen liittyen yhteydessä Hesburgerin edustajiin.

– Asiakas ei ole ollut meihin yhteydessä, Santos vahvistaa.