Kotimaa

Kaikkien aikojen myyntiennätys murskaksi Anttilassa – pesänhoitaja löi luvut pöytään ”pettyneille”

rac

Julkaistu:

Anttilan pesänhoitaja väittää, että Anttila ilmoittaa paljon avoimemmin alennusprosenteista kuin toiset kauppaketjut.
Anttilan konkurssiloppuunmyynti oli jättimenestys. Anttilan konkurssipesänhoitaja, asianajaja Mikko Tiilikka sanoo, että Anttila teki kaikkien aikojen myyntiennätyksen.

– Siellä tehtiin Anttilan kaikkien aikojen myyntiennätyksen ylitykset moninkertaisesti. Aivan huikeita ostoksia on tehty eilen.

Tiilikka ylistää, että henkilökunta ylsi huikeaan suoritukseen. Työntekijöillä oli rankka päivä.

– Väkeä oli todella paljon. Se tarkoittaa sitä, että kassajonot ovat olleet joissakin paikoissa sietämättömän pitkiä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Tiilikan mukaan Anttila on nyt reagoinut kysyntään. Tänään kaupoissa on enemmän henkilökuntaa paikalla.

Alennetut tuotteet ja alennusprosentit ovat Tiilikan mukaan tänään samat kuin eilen.

– Niillä toistaiseksi jatketaan. Toki alennukset saattavat muuttua toisiin tuoteryhmiin. Me teemme liikkuvaa hinnoittelua, jotta me näemme, että myynti on niinsanotusti järkevää.

Terveiset pettyneille

Anttila ja siihen kuuluva Kodinykkönen on tänään julkaissut ensimmäiset mainokset. Ennen konkurssialennusta Anttila ilmoitti alennusprosenteista Facebookissa.

Lehti-ilmoituksessa liike mainostaa 20, 30, 50 ja 80 prosentin alennuksia. Samoja alennusprosentteja Anttila mainostaa myymälöidensä ikkunoissa.

Alennusmyynnissä tungeksineet asiakkaat tunsivat olonsa petetyiksi, kun 80 prosentin aletuotteita ei tahtonut löytyä.

Pesänhoitaja Tiilikka torjuu arvostelun harhaanjohtavasta ilmoittelusta.

– Meillä oli yli 2 miljoonan euron arvosta myynnissä 60–80 prosentin alennuskategoriassa. Kyllä siellä on ollut tuotteita huomattava määrä.

Tiilikka kehuu, että Anttila on ilmoittanut hyvin avoimesti aleprosentit julkisuudessa.

– Meillä on alennusprosentit ja todetaan, että tuotteiden saatavuus voi vaihdella myymälöittäin. Esimerkiksi monet muut tahot ilmoittavat vain yhden alennusprosentin ja se on se suurin alennusprosentti.

Kuittasi kilpailijalle

– Tällä hetkellä, jos katselee lehteä, sieltä löytyy 70 prosenttia ja 60 prosenttia toisilla kauppaketjuilla, mutta ei ole sen enempää informaatiota.

Tällainen mainos oli tänään Prismalla Helsingin Sanomissa.

Jotkut asiakkaat ovat valittaneet sitä, että liikkeissä oli tuotteita, joissa ei ollut minkäänlaista alennusta. Tiilikka ei ole kuullut asiasta.

– Jos siellä on sellaisia, se on häviävän pientä. Jotain marginaaliryhmää on, jossa hinnoittelua ei ole ehditty muuttamaan.

Tiilikka vetoaa siihen, ettei Anttila ole luvannut, että kaikki on alennuksessa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt