Kuvat: Karu näky Lidlin hyllyillä hämmensi Helsingissä – ”poikkeuksellinen epäonnistuminen ”

Julkaistu:

Lidlin asiakkaat törmäsivät eilisiltana hämmästyttävään näkyyn kauppaan astuessaan.
Helsingin Herttoniemen Lidlin asiakkaat hämmästelivät tiistai-iltana kaupan tuotevalikoimaa – tai lähinnä sen puutetta.

Iltaseitsemältä pitkä hedelmä- ja vihannestiski huusi tyhjyyttään: jäljellä oli muutama hassu appelsiini, kirsikkatomaatti ja hunajameloni. Tomaatit, kurkut, omenat ja salaatit kaikki oli myyty täysin loppuun.

Maitohyllyistä imuroitu loppuun useampi tuoteryhmä. Jauhelihoja oli kylmäkaapissa muutama paketti jäljellä, ja nekin isoa perhekokoa.

Useat asiakkaat ihmettelivät tilannetta ääneen toisilleen ja henkilökunnalle.


Lidl myöntää, että tuplapyhä yllätti kauppaketjun täysin.

– Valitettavasti pitkien pyhien jälkeinen kysyntäpiikki yllätti meidät ja olemme pahoillamme, että asiakkaamme eivät ole saaneet toivomiaan tuotteita ja ovat joutuneet pettymään kauppareissulla. Pyhien jälkeen kysyntä kasvaa usein jopa 50 prosenttia ja sen mukaan oli varauduttu. Nyt paikoitellen myynnit ja asiakasmäärät olivat nousseet jopa kaksinkertaisiksi normaaliin verrattuna, ja tämä johti ongelmiin tuotteiden riittävyydessä, Lidlin operatiivinen johtaja Mark Henry vastaa Ilta-Sanomille.

Henryn mukaan erityinen ongelma syntyi tuoretuotteissa eli leivissä, hedelmissä ja vihanneksissa sekä lihoissa ja kylmähyllyssä. Hänen mukaansa Lidlillä on kaksi isoa jakelukeskusta Suomessa, eikä ongelma johtunut niiden logistisesta toiminnasta.

– Kyseessä oli harmillinen, poikkeuksellisen epäonnistunut arvio myynnin nousun suuruudesta ja virhe myymäläkohtaisten tuotemäärien arviossa. Tuoretuotteissa ei luonnollisesti ole myymälöissä tai jakelukeskuksissa isoja puskureita, joilla voisi päivän aikana reagoida tuotepuutteisiin.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt