Kotimaa

Hesburgerin työntekijöiden käytös kuohuttaa – ”Mies otti itku silmässä pakkia”

Julkaistu:

Kuopiolaisen Emma Kokkosen kirjoitus pikaruokayhtiö Hesburgerin asiakaspalvelusta on herättänyt runsaasti keskustelua Facebookissa.
Emma Kokkosen mielestä Kuopion Sokoksen yhteydessä toimivan Hesburgerin henkilökunnan käytös oli erittäin huonoa, sillä henkilökunta ei auttanut pulaan joutunutta vanhahkoa miestä sunnuntai-iltapäivällä kolmen aikoihin.

Kokkonen oli syönyt Hesburgerissa kaverinsa kanssa, kun hän huomasi, että kassalle saapui vanhahko mies. Mies tilasi makkaraperunat, minkä jälkeen hän meni pöytään odottamaan ateriaa. Kun mies sai ateriansa, hän lähti hakemaan ketsuppia tarjottimen kera.

 

Minusta tuntui niin pahalle, että päätin ostaa miehelle uudet makkaraperunat.


Kokkonen kertoo, että kesken ketsupinhakemisen miehen tarjotin putosi lattialle. Myös makkaraperunat levisivät lattialle. Kokkonen kertoo, että osa henkilökunnasta näki tapahtuman, mutta se ei puuttunut tilanteeseen mitenkään.

– Työntekijä rupesi naureskelemaan ja jatkoi pöytien pyyhkimistä. Mies joutui itse siivoamaan makkaraperunansa lattialta käsillä ja käsipapereilla. Hän lähti itku silmässä ottamaan pakkia. Hän oli tilanteesta nolona, Kokkonen kertoo.

Osti uuden aterian


Tässä vaiheessa Kokkonen päätti toimia. Hän meni itkuisen miehen luo ja tarjoutui ostamaan tälle uudet makkaraperunat. Mies ei meinannut ensin suostua Kokkosen apuun. Hetken päästä mies meni kuitenkin Kokkosen kanssa kassalle tilaamaan uudet makkaraperunat.

Kokkosen mukaan henkilökunta oli vielä tässäkin vaiheessa huvittunut tilanteesta. Henkilökunta naureskeli tilanteelle.

– Minusta tuntui niin pahalle, että päätin ostaa miehelle uudet makkaraperunat. Mies itki ja halasi minua. Hän kertoi, ettei kukaan ole tehnyt hänelle koskaan ennen näin hyvää. Hän toivotti myös Jumalan siunausta, Kokkonen selvittää.

Kokkonen olisi toivonut, että henkilökunta olisi auttanut miestä siivoamisessa ja tarjonnut hänelle uuden aterian. Kokkonen aikoo antaa tapahtuneesta palautetta Hesburgerille. Hänelle tuli itselle tapahtuneesta lopulta hyvä mieli.

- Itkin varmaan kaksi tuntia tapahtuneen jälkeen. Minulle tuli niin paha mieli miehen puolesta, kun siellä oli niin huono asiakaspalvelu. Tuli kuitenkin hyvä mieli, että sai itse jotain hyvää aikaiseksi, Kokkonen selvittää.

Hänen Facebookiin kirjoittamaansa tekstiä oli ”tykätty” maanantaina kello 10.30 mennessä yli 38 000 kertaa.

Hesburger lähetti kiitoskukat


Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti myöntää, että Emma Kokkosen kuvaus tapahtumien kulusta pitää paikkansa. Välikohtaus sattui sunnuntaina Kuopion Sokoksen Hesburgerissa.

 

Käytös ei ole sopivaa, me otamme opiksemme.


Vuoti on ollut Kokkoseen henkilökohtaisesti yhteydessä. Kokkonen antoi tapahtumista palautetta Hesburgerin nettisivuilla.

– Olemme kiittäneet häntä empaattisesta ja ystävällisestä toiminnasta, Vuoti kertoo.

Vuoti kertoo, että Hesburger on lähettänyt Kokkoselle kiitoskukkaset.
Lisäksi Hesburger-ravintolaa pitävä Pohjois-Savon Osuuskauppa hyvittää makkaraperuna-annoksen.

Kokkosen kuvauksissa Hesburgerin työntekijöiden käytöksestä on Vuotin mukaan kyse väärinkäsityksestä. Henkilökunnan ei ole ollut tarkoitus nauraa asiakkaalle.

– Käytös ei ole sopivaa, me otamme opiksemme.

Mitkä makkaraperunat?


Sosiaalisen median keskustelussa on ihmetelty Kuopion Hesburgerista, myydäänkö siellä makkaraperunoita.

Vuotin mukaan kyseessä on perinteinen grillituote.

- Naantalin grillikioskista olemme lähteneet. Jotkut ravintolat ovat halunneet makkaraperunat valikoimiin.

Lisäys 12:50: Hesburgerin Jari Vuoti halusi täydentää kommentiaan väärinkäsityksestä: "Henkilökunnan ei ole ollut tarkoitus nauraa asiakkaalle."

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt