S-ryhmä pelkäsi vääriä mielikuvia - Rainbow-vodkan ulkonäkö muuttui

Julkaistu:

S-ryhmän virolainen tytäryhtiö Prisma Peremarket on kaupannut Virossa keväästä lähtien kauppaketjun oman merkin Rainbow'n votkaa. Pullo koki vähän aikaa sitten muodonmuutoksen.
S-ryhmä laajensi keväällä Virossa alueelle, jolle Suomen lainsäädäntö ei salli kauppaketjun astuvan. S-ryhmä lanseerasi oman merkkinsä Rainbow'n alla oman votkan, Standard Vodka -pullon.

Nyt Viron-kävijät ovat voineet huomata Prismoissa myytävän S-ryhmän väkevän alkoholin myyntiasussa muutoksen. Kyseinen votka ei enää edusta Rainbow-merkkiä.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo, että pohdintojen tuloksena merkki on tiputettu pakkauksesta pois.

- Me tutkimme asiaa kevään aikana ja päädyimme siihen tulokseen, ettemme halua laajentaa tätä suomalaista, ruokaan painottuvaa tuotesarjaa tällaiseen vahvaan alkoholiin kuitenkaan. Peruutimme siinä siis sen verran, että otimme pullosta merkin pois. Koimme, että voi olla parempi, ettei sillä merkillä vahvaa alkoholia myydä.

Alarodun mukaan S-ryhmä ei halua herättää vääränlaisia mielikuvia.

- Emme halua, että siitä tulee vääränlaisia merkityksiä markkinoinnin näkökulmasta, siis että se esimerkiksi koettaisiin viestinnälliseksi teoksi.

Nyt S-ryhmän votka on siis pelkkä Standard Vodka, ilman Rainbow-merkkiä. Alarotu kertoo, että uusia aluevaltauksia väkevien alkoholijuomien osalta Prisma Peremarketilta ei ole tulossa.

- Ei ole suunnitteilla, Alarotu sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt