Timo Jutila muistetaan parhaiten vuoden 1995 jääkiekon maailmanmestarijoukkueen kapteenina.
Jokainen sen ajan elänyt ja Ruotsia vastaan Globenissa 7. toukokuuta 1995 pelatun finaalin nähnyt muistaa Jutilan ikonisen tuuletuksen – niin sanotun jutipumpun – sen jälkeen, kun kapteeni oli iskenyt 4–0-maalin ja lopullisen niitin Tre Kronorin verkkoon.
Tänä keväänä Leijonien MM-finaalin sankari oli Sakari Manninen, mutta jossain Tampereen uuden jättiareenan uumenissa tuuletteli myös ex-kapteeni Jutila. Eikä pelkästään maailmanmestaruutta, vaan myös taloudellista menestystä.
Jutilan ja hänen Satu-vaimonsa yritys Jetsetclub Oy takoi kesäkuun lopussa päättyneellä tilikaudella 1,99 miljoonan euron liikevaihdolla käsittämättömän 714 000 euron liikevoiton.
Yhtiön jättimenestyksestä kertoi ensimmäisenä Iltalehti.
Edellisellä tilikaudella yhtiö oli tehnyt 184 000 euron liikevaihdolla tappiota 37 000 euroa ja parilla edellisellä tilikaudella hieman yli 300 000 euron liikevaihdolla vaatimatonta voittoa.
Jutilan menestyksen salaisuus on MM-kotikisoissa. Hän on vuokrannut areenayhtiöltä yhden Tampereen areenan aitioista pitkällä vuokrasopimuksella ja järjestää siellä VIP-tilaisuuksia mihin tahansa areenassa järjestettävään tapahtumaan.
MM-kotikisoissa Jutilat pyörittivät yhtiönsä kautta myös erillistä VIP-tilaa.
– Tajusimme Satun kanssa heti, että 50-paikkainen JetSet Clubin aitiomme ei riitä, vaan tarvitsemme oman vipin. Vajaa kolme vuotta sitten saimme Jääkiekkoliitolta ajatukselle vihreää valoa. Pari vuotta sitten teimme yhteistyösopimuksen TAKK:n (Tampereen aikuiskoulutuskeskus) kanssa. Ja pian sen jälkeen liitto halusi meidät kisojen viralliseksi hospitality-partneriksi, Jutila kertoi IS:lle MM-kisojen yhteydessä.
Lue lisää: Timo Jutila sai muutama vuosi sitten idean – nyt hän takoo miljoonabisnestä: ”Onhan tää ny hianoo”
Jutila myi ensin 200 vieraspaikkaa, mutta sai hankittua lisää paikkoja, mikä tietysti toi lisätuloja.
– Myynti poksahti liikkeelle siihen malliin, että viime elokuussa saimme toivomamme lisäpaikat. Maksimikapasiteetti on 420 henkeä, ja Ruotsi-pelissä kaikki paikat on myyty. Yhteensä meille tulee kisojen aikana reilut 2 300 asiakasta, Jutila kertoi tuolloin.