Katariinan tehokkaassa kotijumpassa on 6 täsmäliikettä keskivartalolle – välineitä ei tarvita

Videoilta löydät ohjeet personal trainerin laatimaan tehokkaaseen kuuden liikkeen keskivartalotreeniin, jonka voit tehdä kotona tai vaikka alkulämmittelynä salilla.

Vatsalihakset saadaan töihin kuuden liikkeen kotitreenillä.

25.1. 16:26

Luvassa on loistava treenivinkki keskivartalon vahvistamiseen niille, joiden kuntosali pitää pandemiatilanteesta johtuen ovensa yhä säpissä tai joiden arkeen kotitreeni sopii muuten vain parhaiten.

Personal trainer ja kuntosaliyrittäjä Katariina Karlsson julkaisi hiljattain Instagram-tilillään @coachkatariina vinkkejä kehonpainolla tehtävään kotitreeniin. Kyseisessä treenissä keskivartalo pääsee töihin, eikä sitä varten tarvitse omistaa erikseen jumppavälineitä.

Karlsson kertoo, että kehonpainotreeni menee mainiosti kotijumpasta tai vaikka alkulämmittelynä ennen salitreeniä.

Kerroimme aiemmin myös hauskasta villasukkatreenistä, joka onnistuu hyvin myös kotioloissa.

Lue lisää: Annan yllättävän tehokas ja hauska villasukkatreeni vahvistaa erityisesti keskivartaloa – jo parin minuutin taukojumppa kotona riittää

Katariinan keskivartalotreeni kehonpainolla

Karlssonin kehonpainotreeni sisältää yhteensä kuusi yksinkertaista liikettä, joilla vatsalihakset pistetään hommiin toden teolla.

Kutakin liikettä toistetaan 10–15 kertaa molemmille puolille. Jos liike on staattinen, eli siinä pysytellään paikoillaan, voit ottaa tavoitteeksi pysytellä asennossa aina 30 sekuntia kerrallaan. Tässä treenissä istumalankku on staattinen.

Alla olevilta videoilta näet, kuinka liikkeet suoritetaan. Vasemmalle pyyhkäisemällä tai klikkaamalla nuolta pääset seuraavaan liikkeeseen.

  1. Lankkupito suorin käsin ja kosketus olkapäihin

  2. Linkkuveitsi eli ”linkkarit”

  3. Vatsarutistus kierrolla

  4. Pito ja jalan ojennus

  5. Vatsarutistus ja kurotus

  6. Istumalankku

Lue lisää: Annan yllättävän tehokas ja hauska villasukkatreeni vahvistaa erityisesti keskivartaloa – jo parin minuutin taukojumppa kotona riittää

Lue lisää: Hikitakuu! Tehokas 6 liikkeen jumppa treenaa koko kehoa – katso videoilta helpot ohjeet, tarvitset vain yhden välineen

Lue lisää: Arezo alkoi tehdä kotijumppaa, jonka tulokset alkoivat näkyä jo kolmen viikon jälkeen – videolla vinkit helppoon ja tehokkaaseen HIIT-treeniin

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?