Tämä treeni sopii, vaikka ylipainoa olisi reilustikin – tai jos olet aloittamassa liikuntaa - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

3 liikkeen treeni, joka sopii vaikka ylipainoa olisi reilustikin – ota lakana avuksi

Tämä kotijumppa käy kaikenkokoisille sekä liikuntaa aloitteleville.

18.10. 10:57

Tämän ohjatun jumpan liikkeet sopivat kaikenkokoisille – myös jos on reippaastikin ylipainoa sekä jos olet aloitteleva liikkuja.

Katso treeni yllä olevalta videolta!

Kyseessä on kolmen liikkeen kuntopiiri. Yllä olevalta videolta näet yhden kierroksen ohjeet, ja voit jumpata itsekin videon mukana.

Voit tehdä treenistä itsellesi sopivan päivän fiiliksen mukaan. Voit tehdä videon mukana yhden kierroksen tai jos intoa riittää, tee halusi mukaan useampi kierros, vaikkapa 2–4 kierrosta.

Välineeksi tarvitset lakanan, tukevan oven, seinän sekä jonkin alustan, esimerkiksi jumppamaton. Tee lakanan toiseen päähän solmu, laita lakana oven väliin ja sulje ovi. Oven tulisi avautua itsestä poispäin. Varmista, että lakana pysyy hyvin eikä ovi pääse aukeamaan.

Katso liikkeet videolta ja jumppaa mukana!

Verkkovalmentaja, personal trainer ja ravintovalmentaja Maikki Marjaniemi (oik.) sekä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila auttavat ihmisiä onnistumaan tavoitteissaan, löytämään liikunnan ilon sekä oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Maikki ja Sohvi antavat Ilta-Sanomien verkkosivujen palstalla kerran viikossa käytännönläheisiä vinkkejä terveellisempään ja virkeämpään arkeen sekä tehokkaaseen treeniin.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

5 minuutin helppo pikatreeni tehoaa keskivartaloon – tämän ehdit tehdä koska vain!

Osaatko aktivoida syvät vatsalihakset? Testaa tällä liikkeellä ja vatsatreeni tehostuu

Nopea venytys jumiselle selälle – tehokas liike toimii hetkessä

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?