Onko keskivartalossasi voimaa? Kokeile, pystytkö tähän liikkeeseen - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

Onko keskivartalossasi voimaa? Kokeile, pystytkö tähän liikkeeseen

Onko sinulla vahva vatsa? Testaa yksinkertaisella liikkeellä!

30.8. 8:00

Hyväkuntoisesta keskivartalosta on paljon eri hyötyjä terveydelle, ja vatsan tuki on myös tärkeässä roolissa muissa liikuntaharrastuksissa. Keskikroppatreeniä ei siis kannata jättää välistä!

Katso yllä olevalta videolta, kuinka testaat nopeasti onko vatsassasi voimaa.

Jos kyseinen liike tuottaa hankaluuksia, näiden kolmen teholiikkeen avulla pystyt vahvistamaan vatsaa.

1. Jarruttava istumaannousu

Asetu selinmakuulle, tuo jalat koukkuun. Lähde tekemään istumaannousua vatsalihasten voimalla, mutta avusta käsillä hieman ottaen jaloista kiinni. Ylös päästessäsi nosta kädet ylös, ja laske hitaasti itsesi takaisin alas vatsalihaksien voimalla jarruttaen.

2. Nopea linkkuveitsi

Käy selinmakuulle ja tuo kädet vartalon jatkeeksi lattialle. Rutista räjähtävästi vatsalihasten voimalla jalat koukkuun ja tuo kädet jalkojen vierelle. Jarruttele asento auki takaisin lähtöasentoon rauhallisesti.

3. Rutistus istuen

Asetu istumaan ja nojaa käsiäsi vasten taaksepäin. Nosta jalat koukkuun ilmaan. Rutista vatsan voimalla jalat lähemmäs itseäsi, ja sitten ojenna jalat suoraksi kauemmas itsestäsi. Vaihtele näitä vuorotellen vatsalla rutistaen.

Voimakkaita vatsatreenejä!

Verkkovalmentaja, personal trainer ja ravintovalmentaja Maikki Marjaniemi (oik.) sekä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila auttavat ihmisiä onnistumaan tavoitteissaan, löytämään liikunnan ilon sekä oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Maikki ja Sohvi antavat Ilta-Sanomien verkkosivujen palstalla kerran viikossa käytännönläheisiä vinkkejä terveellisempään ja virkeämpään arkeen sekä tehokkaaseen treeniin.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?