Haluatko vahvemmat pakarat ja vankemmat polvet? Ota tämä helppo liike tavaksi - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

Haluatko vahvemmat pakarat ja vankemmat polvet? Ota tämä helppo liike tavaksi

Vahvat pakarat ja lonkan ulkokiertäjät ovat hyödyksi ihan kaikille.

Kuin simpukka avautuisi! Noora Karjalainen näyttää, miten niin kutsuttu simpukkaliike tehdään.

23.7. 14:06

Eivätkö paikat meinaa kestää lenkkeilyä?

Jos vastaat kyllä, saatat hyötyä lihaksia monipuolisesti vahvistavasta ja pakaroita aktivoivasta simpukkaliikkeestä.

Katso alla olevalta videolta, miten liike tehdään. Valmentaja Arttu Nyman CrossfitBasement-salilta ohjeistaa.

Vaikutus polviin ja lonkkiin

Heikot lonkan ulkokiertäjät ja heikko pakaralihas voivat vaikuttaa myös muun muassa polveen ja lonkkiin. Jos tukilihakset ovat heikot, polvi voi karata sisään eikä lantio pysy suorassa.

Ensimmäinen merkki voi olla se, että johonkin sattuu.

Tee 3 x 10–20 toistoa vaikka päivittäin.

Lue lisää: Tällä treenillä saat varmasti vahvat ja muodokkaat pakarat! Neljä teholiikettä ja ohjeet, joilla et voi epäonnistua

Voit tehdä lihaksia vahvistavan liikkeen myös näin:

  • Asetu kylkimakuulle, jalat pienessä koukussa ja polvet yhdessä.

  • Pidä ylävartalo ja lantio paikoillaan, mutta lähde nostamaan päällimmäistä jalkaa.

  • Tunne työ pakarassa. Jos tahdot tehostaa, kiepauta jalkojen väliin kuminauha.

Liike vahvistaa sekä lonkan ulkokiertäjiä että isoa pakaralihasta.

Lue lisää: Eikö polvi kestä kyykkyä tai juoksua? Helppo liike voi pelastaa kivuilta

Lue lisää: Nämä 14 asiaa tapahtuvat, kun alat käydä päivittäin kävelyllä – näkyviä ja tuntuvia tuloksia nopeasti

Lue lisää: Helppo ja tehokas ulkotreeni sopii kaikille – tarvitset vain oman kroppasi, vähän tilaa ja 15 minuuttia

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?