3 liikkeen pikatreeni – tämän ehdit tehdä mainoskatkon aikana

Arjen lomassa tapahtuvan liikkeen ei tarvitse olla suurta, jotta se tehoaisi. Tärkeintä on löytää itselleen sopivia ja mieluisia tapoja lisätä liikettä päivän rutiineihin.

9.3.2020 14:06

Arjen aktiivisuudella on valtaisa merkitys hyvinvoinnille, minkä vuoksi päiviin on hyvä ujuttaa liikettä pienissäkin osissa sekä tauottaa paikallaanoloa.

  • Katso yllä olevalta videolta 3 liikkeen pikatreeni, jonka ehdit tehdä mainoskatkon aikana.

Arjen lomassa tapahtuvan liikkeen ei tarvitse olla suurta tai supertehokasta! Mikään liike ei ole liian pieni ollakseen hyödytön. Kun löytää itselleen sopivia ja mieluisia tapoja lisätä liikettä päivän rutiineihin, pienistäkin asioista kasvaa ajan mittaan suuri hyöty.

Erilaisia tapoja liikkeen lisäämiseen on paljon ja vain mielikuvitusta voi pitää rajana itselle parhaiten sopivien keinojen löytämiseen. Yksi näppärä tapa lisätä päivittäistä aktiivisuutta onnistuu telkkaria katsellessa.

Tv-ohjelmia katsellessa voit hyödyntää mainoskatkot tekemällä minijumppaa koko keholle seuraavien liikkeiden avulla:

1. Kyykky

Asetu seisomaan leveään haaraan sohvan eteen. Lähde kyykkäämään alas jarrutellen kohti sohvaa. Kun takapuoli koskettaa sohvaa, pidä alhaalla pieni tauko ja nouse sitten tehokkaasti takaisin ylös. Älä laske painoa sohvalle, vaan pelkästään hipaiset pepulla sohvan reunaa. Tee noin 10 toistoa.

2. Punnerrus

Asetu polvillesi sohvan eteen ja asetu nojaamaan punnerrusasentoon sohvaa vasten. Lähde koukistamaan kyynärpäitä ja laskeudu alas kohti sohvaa hallitusti, ja punnerra itsesi sitten takaisin ylös. Tee noin 10 punnerrusta.

3. Lantionnosto

Aseta yläselkä sohvalle ja jalat koukkuun. Kädet voivat olla niskan takana tukena tai lantiolla. Aktivoi keskivartalon lihakset ja lähde nostamaan lantiota pakaran voimalla ylös. Pidä ylhäällä pieni pito pakaraa puristaen ja laske lantio sitten takaisin alas. Tee noin 10 toistoa.

Mukavaa mainoskatkotreeniä!

Kerran viikossa Ilta-Sanomien verkkosivuille palstaa pitävä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila antaa monipuolisesti vinkkejä liikkumiseen ja arjen hyvinvointiin.

Työssään Sohvi auttaa ihmisiä innostumaan liikunnasta ja oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

Selkä taas jumissa? 4 liikettä, jotka lupaavat helpotusta

Tämä 5 liikkeen kahvakuulatreeni tehoaa taatusti koko kehoon

Jumppaa ryhti suoraksi ja hartiavaivat pois – vain 3 liikettä

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?