Vastuskuminauha tuo kotitreeniin tehoa – 4 liikkeen treeni reisille ja pepulle - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

4 liikkeen treeni reisille ja pepulle – kuminauhalla saat kotitreeniin tehoa

Vastuskuminauha on monipuolinen väline, joka sopii loistavasti myös jalkatreeniin.

20.1.2020 17:16

Vastuskuminauha on mainio hankinta kotitreenaajalle, ja sen kanssa pystyykin treenaamaan kehoa monipuolisesti ihan omassa olohuoneessa.

  • Katso yllä olevalta videolta 4 liikkeen treeni reisille ja pepulle.

Vastuskuminauhalla saat harjoitettua kehoasi monella eri tavalla tarpeesi mukaan. Sen avulla voit treenata lihaskuntoasi, huoltaa kehoasi ja myös harjoittaa liikkuvuuttasi. Välineenä kuminauha on turvallinen ja nivelystävällinen.

Kuminauhalla saat tehtyä kotona myös mainion jalkatreenin! Tällä 4 liikkeen kuminauhatreenillä teet tehokkaasti tuntumaa pepulle ja reisille. Tee liikkeitä kuntopiirimäisesti putkeen kolmen kierroksen ajan. Tee jokaista liikettä 8–12 toistoa.

1. Leveä kyykky + kyykky takaviistoon

Aseta kuminauha jalkojen ympärille polvien yläpuolelle. Aseta jalat leveään haaraan, aktivoi keskivartalo, käännä jalkaterät hieman ulospäin ja lähde kyykkäämään sitkeästi alas. Polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan. Palaa ylös ja astu toisella jalalla taakse ristiin ja tee kyykky takaviistoon. Palaa taas ylös, kyykkää välissä molemmilla jaloilla ja kyykkää sitten toisella jalalla takaviistoon.

2. Maastaveto / yhden jalan maastaveto

Aseta kuminauha jalkaterien alle ja ota käsillä siitä kiinni niin, että tunnet sopivan vastuksen. Seiso hyvässä ryhdissä, ota lapatuki ja lähde viemään takapuolta taaksepäin pitäen selän suorana. Polvet ovat aavistuksen koukussa. Kun tunnet takareidessä venytyksen, työnnä pakaroiden voimalla lantio takaisin eteen ja nosta ylävartalo samaan aikaan. Lisähaastetta halutessasi tee liike yhdellä jalalla.

3. Takapotkupumppailu

Asetu nelinkontin, kuminauha nilkoissa. Suorista toinen jalka, ja lähde “potkaisemaan” suoralla jalalla ylöspäin pakaralla puristaen. Pumppaa 3 kertaa ylhäällä ja palauta hallitusti alas. Huomioi, ettet notkista selkää liikaa.

4. Reiden loitonnus nilkat yhdessä

Asetu kylkimakuulle. Pujota kuminauha reisien ympärille polvien ylle. Pidä jalkaterät yhdessä ja nosta yläjalan polvea ylöspäin, jarruttele rauhassa alas. Keskity tekemään työ vain pakaralla ja pidä muu vartalo aivan paikoillaan. Toista molemmille jaloille.

Tee tämä treeni kolme kertaa viikossa saadaksesi parhaimmat tulokset. Tehokasta kuminauhatreeniä!

Kerran viikossa Ilta-Sanomien verkkosivuille palstaa pitävä liikunnanohjaaja ja hyvinvointivalmentaja Sohvi Ollila antaa monipuolisesti vinkkejä liikkumiseen ja arjen hyvinvointiin.

Työssään Sohvi auttaa ihmisiä innostumaan liikunnasta ja oivaltamaan pienten muutosten tuomat suuret tulokset.

Katso myös sarjan edelliset jaksot:

3 teholiikettä, joilla saat vyötärön napakaksi – treeni harjoittaa koko keskivartaloa

Tehokas, sykettä nostava rasvanpolttotreeni – vain 7 minuutissa!

Läpäisetkö testin? Jos nämä 4 liikettä sujuvat vaivatta, olkapääsi liikkuvat normaalisti

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?