Yksinkertainen vatsalihasliike tehoaa nopeasti – kehityksen huomaa jo parissa viikossa

Julkaistu:

Hyvä terveys
Nerokas liike vaikuttaa koko keskivartaloon.
Sano heippa hetkeksi perinteisille vatsarutistuksille. Vartalopito on nerokas ja tehokas liike koko keskivartalolle – ja mikä parasta, huomaat eron nopeasti.

Näin teet treenin:
  • Käy selinmakuulle ja nosta kädet ja jalat suorana suoraan kattoa kohti.
  • Paina alaselkää lattiaan, jolloin jalkaterät nousevat muutaman sentin korkeammalle, ja nosta ylävartalo irti alustasta.
  • Pidä keskivartalo tiukkana ja lantio hallittuna ja vie käsiä ja/tai jalkoja kauemmas toisistaan.
  • Toista rauhalliseen tahtiin 4 kertaa. Pidä välissä tauko.

Huom! Jos haluat kevennetyn version, tee vain liikkeen alkuosa. Pysy 30–60 sekunnin ajan.

Muista! Pidä alaselkä liimattuna lattiaan koko harjoituksen ajan.

Katso liike myös videolta, joka on alkuperäisessä jutussa. Artikkelin on tuottanut Hyvä terveys, ja se on julkaistu alun perin Menaiset.fi:ssä.

Asiantuntija ja malli Jukka Räsänen, urheilufysioterapeutti ja personal trainer, Fysiojukka.

Lue myös:

Personal trainerit valitsivat 5 kaikkien aikojen tehokkainta vatsalihasliikettä

Pystytkö tähän kyykkytestiin? Jos et, on syytä huolestua – ”Heikot jalat menevät asennosta nopeasti jumiin”

Perinteinen venyttely ei olekaan paras lääke selkäjumiin: testaa superliike skorpioni, joka avaa vielä hartiatkin

Nyt se on todistettu: painoa voi pudottaa pelkästään vatsasta

Ethän tee 2 yleistä virhettä vatsatreenissä? Näillä liikkeillä korjaat molemmat

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt