Koko kropan nopea tehotreeni! 7 liikettä, ei laitteita: Rasva palaa ja koko keho saa kyytiä

rac

Julkaistu:

Treeni
Intervallitreenit kohottavat kuntoa ja saavat rasvan palamaan.
Mielitkö kohentaa terveyttä ja kroppaa etenkin kesää varten? On tavoitteesi tai kuntotasosi mikä tahansa, liikunta kannattaa aina.

Kokeile vaikka tehokkaita HIIT-treenejä (high intensity interval training). Niissä tehdään napakoita rykäisyjä, joissa syke nousee reippaasti. Liikkeiden välissä on lyhyt palautus.

– HIIT on kunnon kasvatukseen ja rasvanpolttoon tutkitusti tehokkain, sanoo Club Manger Juuso Kaukelin HIIT-treeneihin keskittyvästä TRIB3-studiosta.

Tämän tutkimukseen mukaan jo kahden viikon treeni muuttaa aineenvaihduntaa ja vähentää sydämen ympärillä olevan rasvan määrää.
  • Katso artikkelin yllä olevalta videolta napakka kokovartalotreeni, joka muokkaa koko kroppaa.

7 liikkeen treeni

Kaukelin suunnitteli Ilta-Sanomille treenin, jossa ovat nämä liikkeet:
  1. Kyykky – vahvistaa jalkoja ja keskivartaloa.
  2. Burpee – hyvä yleisliike, joka nostattaa sykettä ja kasvattaa energiankulutusta.
  3. Askelkyykky -hyppy – vahvistaa etureisiä, takareisiä ja pakaroita.
  4. Punnerrus / punnerrus polvet maassa – vaatii monipuolista lihastyötä. Parantaa ryhtiä ja keskivartalon hallintaa sekä ehkäisee alaselän kipuja.
  5. Polven nostojuoksu – sykettä nostattava liike, joka kehittää erityisesti pohjelihaksia ja lonkankoukistajia.
  6. Suicide plank – perinteinen lankku keskivartalon ja ryhdin parantamiseen yhdistettynä punnerrukseen.
  7. Selänojennus lattialla – lisää liikkuvuutta ja kehittää pakaroita sekä selän ojentajalihaksia.
Et tarvitse liikkeiden suorittamiseen mitään apuvälineitä. Oma keho riittää.


Tee treeni näin

  • Tee jokaista liikettä 30 sekuntia putkeen
  • Lepää liikkeiden välissä 15 sekuntia
  • Pidä jokaisen kierroksen päätteeksi minuutin lepo
  • Vedä kuntotasostasi riippuen 2–5 kierrosta
Tee harjoitus 1–3 kertaa viikossa. Muista myös alkuverryttely.

Voit muokata taukoja ja liikkeiden kestoa oman kuntosi mukaan.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt