4 liikettä riittää! Tehotreeni vahvistaa lihaksia ja buustaa aineenvaihdunnan – aloittelijalle oma ohjelma - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

4 liikettä riittää! Tehotreeni vahvistaa lihaksia ja buustaa aineenvaihdunnan – aloittelijalle oma ohjelma

Nopea ja helppo intervallitreeni on kiireisen unelma. Se onnistuu missä tahansa – tarvitset vain sekuntikellon!

4.10.2018 13:44

HIIT-treeni kannattaa, jos haluat monta kärpästä yhdellä iskulla. Täpäkkä intervallitreeni vahvistaa lihaksia, herättää aineenvaihdunnan, parantaa kestävyyttä, polttaa rasvaa – ja säästää aikaa.

Personal trainer Nana Heikkilän nopea neljän liikkeen HIIT onnistuu missä vain. Kokonaisvaltaisilla liikkeillä käyt läpi kaikki isot lihasryhmät: reidet, pakarat, core ja yläkroppa vahvistuvat. Tuloksena on energisempi olo ja parempi kunto. Kun teet treenin muutaman kerran viikossa, tuloksia tulee nopeasti

Tee jokaista liikettä 35 sekuntia, välissä 20 sekunnin tauko. Tee 3–5 kierrosta ja joka kierroksen välissä 2–4 minuutin palautus. Jos olet aloittelija, tee liikkeistä helpotetut versiot.

1. Sumokyykky hypyllä

Ota leveä haara-asento, laskeudu core tiukkana alas kyykkyyn. Ponnista sieltä ylös hyppyyn ja laskeudu pehmeästi alas. Jatka näin.

Oletko aloittelija? Tee liike ilman hyppyä.

2. Punnerruksesta hyppyyn

Aloita lankkuasennosta, vartalo suorana. Tee ensin punnerrus. Hyppää sitten jalat kohti käsiä ja takaisin lankkuun. Jatka taas punnerruksella.

Oletko aloittelija? Tee liike askeltaen jalat vatsan alle, ilman hyppyä.

3. Lentävä askelkyykky

Aloita askelkyykystä: etujalan polvi noin 90 asteen kulmassa, takajalka takana, ylävartalo suorana. Kädet ovat suorina hartioiden korkeudella. Ponnista hyppyyn niin, että jalkojen paikka vaihtuu. Tee aina alastulolla pieni jousto.

Oletko aloittelija? Tee pienempi liike ja tee vaihto askeltaen.

4. Puolikas linkkuveitsi

Aloita selinmakuulta vartalo suorana, paina alaselkää lattiaan. Nosta sitten vasenta jalkaa suorana kohti kattoa. Kierrä ylävartaloa ja käsiä kohti suoraa jalkaa. Palaa alas ja jatka jalalta toiselle.

Oletko aloittelija? Nosta jalkoja ja käsiä erikseen.

Lue lisää:

Lisää lihasta ja rasva palamaan – tee tämä puolen tunnin tehotreeni kahdesti viikossa

Tätä koko kropan superliikettä jokaisen naisen kannattaisi tehdä salilla – ja ei, se ei ole kyykky

Personal trainerit valitsivat 5 kaikkien aikojen tehokkainta vatsalihasliikettä

Taipuu, taipuu! 7 venytystä, joihin jokaisen tulisi pystyä

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?