Hyvä olo

Jalat ja peppu timmeiksi – pilatesohjaaja lupaa selkeitä tuloksia muutamassa viikossa

Julkaistu:

Pilates
Jalka- ja pakaralihaksia on tärkeä harjoittaa koko kehon hyvinvoinnin vuoksi.
Pilateksen ei tarvitse olla pelkkää kuntoutusta ja venyttelyä, sanoo pilatesohjaaja ja BAY Helsinki -pilatesstudion perustaja Julia Oravisto.
  • Pilatesohjaajat Julia Oravisto ja Merika Sjöberg näyttävät yllä olevalla videolla harjoituksen alusta loppuun. Kokeile!
– Pilatesta pidetään joskus melko vaikeasti lähestyttävänä, mutta se voi olla myös hyvin yksinkertaista ja tehokasta. Harjoittelu sopii hyvin myös alavartalon lihasten vahvistamiseen, Julia Oravisto sanoo.

– Pakarat ovat todella tärkeät ihan jo selän hyvinvoinnin vuoksi.

Kuinka nopeasti pilates sitten vaikuttaa?
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kuuluisimman määritelmän tästä on lausunut lajin kehittäjä Joseph Pilates. Hänen mukaansa 10 kerran jälkeen tunnet eron, 20 kerran jälkeen näet eron ja 30 kerran jälkeen sinulla on uusi keho.

– Tämä on aika radikaali lupaus! Oravisto naurahtaa.

– Mutta pitää paikkansa, että jos sitoudut harjoittelemaan pari, kolme kertaa viikossa, alat huomata kymmenen kerran jälkeen jo selkeän eron.