Hyvä olo

Ylävartalo ja käsivarret kuntoon! Pilatesohjaaja Julia Oravisto näyttää harjoituksen videolla

Julkaistu:

Pilates
Vaikka harjoitus on suunniteltu ylävartalolle ja käsille, myös keskivartalo tekee töitä.
Tästä harjoituksesta voivat erityisesti hyötyä istumatyöntekijät, sanoo pilatesohjaaja ja BAY Helsinki -pilatesstudion perustaja Julia Oravisto.
  • Pilatesohjaajat Julia Oravisto ja Merika Sjöberg näyttävät yllä olevalla videolla harjoituksen alusta loppuun. Kokeile!
Hän laati IS:n lukijoille harjoituksen, joka on suunniteltu ylävartalolle ja käsille. Samalla tulee treenattua myös keskivartaloa.

– Vaikka pilateksessa keskityttäisiin harjoittelemaan tiettyä kehonosaa, koko keho on aina aktiivisesti mukana.

Harjoitus voi myös parantaa selän liikkuvuutta.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– On todella tärkeää saada vastaliikettä yläselän pyöristymiselle. Moni meistä istuu paljon, ja esimerkiksi puhelimen ääressä olemme eteenpäin kumartuneessa asennossa.

Voit tehdä harjoituksen 2–3 kertaa viikossa tai jos innostut, vaikka päivittäin.

– Harjoitus vahvistaa ylävartalon lihaksia, ja säännöllisen harjoittelun myötä vaikutus varmasti myös näkyy.

Kokeile heti tänään, et tarvitse muita varusteita kuin jumppamaton!