Hyvä olo

Rasva palamaan jo 5 minuutissa – vain 3 superliikettä riittää

Julkaistu:

Treeni
Valitse sykettä nostavia yhdistelmäliikkeitä, niin poltat rasvaa tehokkaasti. Oona Tolppanen näyttää kolmen liikkeen treenin.
Rasvanpoltto ja kiinteytys onnistuu kotona ilman välineitäkin. HIIT-tyyppinen intervallitreeni on monestakin syystä kiinteää kroppaa haikailevan kaveri: saat tehtyä tehokkaan harjoituksen omalla kehonpainolla kotona.

– Isot liikkeet nostavat tehokkaasti sykettä. Et tarvitse kuin muutaman liikkeen, kun kaikki kropan isot lihakset tekevät töitä, liikunnanohjaaja, hyvinvointibloggaaja Oona Tolppanen toteaa.

Oona Tolppanen näyttää kolmen teholiikkeen treenin, joka vahvistaa koko kehon lihaksia, parantaa hapenottokykyä ja polttaa rasvaa. Kun kunto kasvaa, voit säätää treenin pituutta tekemällä pidempiä sarjoja tai useampia kierroksia.

– Muista pitää keskivartalo tiukkana kaikissa liikkeissä ja huolehdi, että polvet pysyvät aina varpaiden kanssa samassa linjassa, Tolppanen vinkkaa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Tee mieluummin muutama huolellinen toisto isoilla liikeradoilla kuin monta toistoa heikolla tekniikalla.

Tee kuntopiiri HIIT-tyyppisesti eli noin 20–30 sekuntia yhtä liikettä niin, että syke nousee tehokkaasti, ja pidä välissä pieni tauko. Tee kierroksia oman kunnon mukaan, 5–20 minuuttia on hyvä kokonaiskesto rasvaa polttavalle treenille. Tee treeni 1–3 kertaa viikossa.

Katso koko treeni yllä olevalta videolta.


1. Burpee + sammakkohyppy

Seiso haara-asennossa, ota käsien avulla vauhtia, jousta polvista ja tee tasajalkahyppy. Laskeudu siitä punnerrusasentoon, laske rintakehä lattiaan, palaa takaisin suorille käsille ja jatka taas tasajalkahypystä. Voit pitää myös polvet maassa punnerruksessa ja hyppimisen sijaan askeltaa.

2. Nousu käsien varasta

Aloita lankkuasennosta, kyynärvarret lattiassa. Nouse suorille käsille keskivartalo tiukkana ja ponnista tasajalkaa käsien lähelle. Kämmenet pysyvät paikoillaan lattiassa. Ponnista tasajalkaa takaisin taakse ja toista liike.

3. Eskimokellahdus + ylösnousu

Seiso jalat hartianlevyisessä haarassa, käsivarret suorina vartalon edessä tasapainottamassa. Laske rivakasti takapuoli lattiaan ja jatka matkaa: keinahda selkä pyöreänä taakse ja takaisin eteen, ja ponnista takaisin ylös suorille jaloille. Jatka liikettä.

Lue lisää:

Kasvaako lihas pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla? Liikuntabiologi vastaa

Uudista peruskyykky ja punnerrus! Oona Tolppasen pikatreenillä saat vihdoin tuloksia

Polta rasvaa ja lisää lihasta – tehokas PHA-circuit vie vain vartin ja sopii aloittelijallekin

Saara Aalto paljastaa, mikä erikoistaito auttoi häntä Brittien X Factor -kilpailussa

Näillä telinevoimistelijoiden liikkeillä saat vahvan ja ryhdikkään kropan – onnistuvat kotonakin

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt
    Näitä luetaan!
    • Juuri nyt
    • Päivä
    • Viikko
    1. 1

      Äärimmäisen lihaksikas Anna, 29, haluaa raskaaksi – lapsen esteenä on vain yksi ongelma: ”Sehän ei ole mitenkään poikkeavaa”

    2. 2

      Tunnetko uudet katsastusmääräykset? – kohta mennään 4-2-2-2-1 -mallin mukaan

    3. 3

      Valtava risteilijä Mein Schiff 1 jätti Turun telakan taakseen – katso kuvat ja video laivalta

    4. 4

      ”Yövaanija” tunkeutui koteihin ikkunasta, raiskasi ja tappoi – Epäily: Sarjamurhaaja oli ex-poliisi ja eli tavallista elämää

    5. 5

      Yksi asia ratkaisee, millaisessa säässä vappua vietetään – meteorologi: ”Suursäätilassa on tapahtumassa mielenkiintoinen muutos”

    6. Näytä lisää
    1. 1

      Sara Forsberg avautui painonsa noustua 22 kiloa – tuoreet kuvat saivat fanit haltioihinsa: ”Olet kauniimpi ja vahvempi kuin luulet”

    2. 2

      Suomalaisbloggaaja hankki au pairin – sai yllättäen viestin, jonka sisältö kylmäsi: lastenhoitaja elikin kieroutunutta kaksoiselämää

    3. 3

      Kaunarit-Brooke, 56, on timanttisessa bikinikunnossa – julkaisi kuvan maratonien koulimasta vartalostaan

    4. 4

      Kuka tahansa voi löytää jalokiviä Suomessa – näistä paikoista kannattaa etsiä

    5. 5

      Legendaarinen teinimopo palaa kesällä Suomeen – satapiikkisenä!

    6. Näytä lisää
    1. 1

      Ruotsalainen huippu-DJ Avicii on kuollut 28-vuotiaana

    2. 2

      Tällainen on Aviciita piinannut vakava sairaus – voi iskeä jo rankasta kertajuomisesta

    3. 3

      Monen kammoksuma muotivillitys saapui myös uikkarityyliin – tätä ei ole totuttu rannalla näkemään

    4. 4

      Harkimo on perustamassa uutta yhdistystä: Liike Nyt ry:n tiedoista paljastuu kiinnostava nimi

    5. 5

      Stand up -koomikko vitsaili Sara Siepin työstä tv:ssä – Roope Salminen raivostui: ”Mitä v****a sä tiedät?”

    6. Näytä lisää