Jo pari minuuttia superliikkeessä riittää! Hoikistumista ei voi estää

rac

Julkaistu:

Me Naiset
Jo muutaman minuutin lankutuksella on mainio panos–tuotos-suhde.
Onhan näitä asioita, joita pitäisi päivittäin jaksaa tehdä: hammaslangan käyttö, taukojumppa, vihannesten syöminen, kiitollisuuslistan laatiminen... nyt tarjolla olisi vielä lankutus! Klassinen lihaskuntoliike on sopivan rankka ja monipuolinen – eikä kestä kauan.

Katso ohjeet täältä, survo aamu- tai iltarutiineihisi muutaman minuutin lankutussessio ja ala odotella tuloksia. Tässä Lifehackin listaamat seitsemän hyvää syytä motivaation tueksi:

1. Lankutus on siitä hyvä liike, että se ei rasita lonkkia eikä selkärankaa: et tule omituisen kipeäksi vääristä kohdista.

2. Aineenvaihdunta nopeutuu. Muutaman minuutin päivittäinen treeni jatkaa hyviä vaikutuksiaan levonkin aikana. Hoikistumista ei vain voi estää.

3. Lankutus tuo lisää puhtia muuhun liikuntaan: huomaat pian, että hyppäät korkeammalle ja jaksat nostaa isompia painoja.

4. Ryhti paranee, kun vatsalihaksesi vahvistuvat. Uljaan selän ja niskan asennon taustalla on napakka vatsalihaksisto.

5. Tasapainokin paranee. Erityisesti, jos kokeilet välillä sivulankutusta.

6. Lankutus tekee yllättävän hyvää notkeudelle – harjoitus venyttää selkäpuolen lihaksistoa varpaisiin asti.

7. Tulee parempi mieli. Kun saat päivittäin venytystä istumisen kiristämille lihaksille ja pientä ponnistelua helpottamaan stressiä, mieliala alkaa kohentua. Eikä voi väheksyä sitä voittajaoloa, joka tulee, kun saa lisättyä päivään yhden terveellisen rutiinin.

Lue lisää:

Teetkö sinäkin nämä virheet lankuttaessa? Asiantuntija neuvoo oikean tekniikan

Haluatko timmin vatsan? Tässä 9 supertehokasta keskivartalotreeniä

Seitsemän minuutin pikajumppa korvaa tunnin puurtamisen

5 treeniliikettä, jotka tekevät sinulle hallaa – ja paremmat vaihtoehdot

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt