Unohda tylsät rutistukset! Näillä teholiikkeillä saat rautaiset vatsalihakset - Hyvä olo - Ilta-Sanomat

Unohda tylsät rutistukset! Näillä teholiikkeillä saat rautaiset vatsalihakset

Ei enää tylsiä rutistuksia, nyt vatsat treenataan hauskasti. Kokeile ainakin konttausta ja venettä.

30.1.2017 19:00

Personal trainer ja fysioterapeutti Riikka Ilmivalta Virkisteristä näyttää yllä olevalla videolla, kuinka vatsalihaksia voi treenata hauskasti.

Toista liikkeitä väsymykseen saakka kaksi kierrosta ja pidä kierrosten välissä pieni tauko. Katso video ja kirjalliset ohjeet ja ei muuta kuin treenaamaan!

1. Konttaus kahdella raajalla

Asetu lattialle konttausasentoon nilkat koukussa. Työnnä käsillä lattiaa, jännitä vatsat ja irrota polvet pari senttiä lattiasta. Ensimmäinen askel: ojenna oikea nilkka. Toinen askel: ojenna oikea nilkka ja irrota vasen kämmen lattiasta. Kolmas askel: lähde konttaamaan.

2. Vene

Istu lattialla, koukista polvet ja nosta jalat ilmaan. Voit tukea aluksi käsillä polvien takaa. Ojenna jalat. Irrota kädet ja pysy asennossa yhdestä viiteen hengityksen ajan.

3. Seinälankku

Seiso seinän vieressä ja ota askel taakse. Nojaa lankkuasennossa seinää vasten, nouse varpaille. Jännitä keskivartalo ja pidä se hievahtamatta paikoillaan. Vie oikea polvi lähelle seinää. Jalka liikkuu lonkasta, pidä lantio paikallaan! Irrota vasen käsi sentin verran seinästä horjumatta.

4. Selkä seinää vasten

Seiso selkä seinää vasten, jalat jalkaterän mitan verran irti seinästä. Valu hiukan alaspäin, käännä vatsa- ja pakaralihaksilla koko selkäranka alaselkää ja lapaväliä myöten kiinni seinään.

Irrota toinen jalka lattiasta noin 5 cm – pidä selkä kiinni seinässä. Kädet pysyvät rentoina vartalon sivuilla tai alkuun kevyesti seinässä kiinni.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?