Hyvä olo

Rentoudu reilussa minuutissa – tässä helppo ja yksinkertainen hengitysharjoitus!

Julkaistu:

Tunnettu lumilautailija Aleksi Litovaara näyttää ISTV:lle helpon tavan rentoutua mindfulnessin avulla.
Entinen huippulumilautailija Aleksi Litovaara toimii nykyään yrityscoachina valmennustalo Kokonassa. Hän sparraa työyhteisöjä onnistumisiin ja saavuttamaan tavoitteensa ja on Suomen Coaching-yhdistyksen hallituksen jäsen. Sen lisäksi hän toimii muun muassa henkisenä urheiluvalmentajana, mindfulness-ohjaajana ja luennoitsijana.

Tätä hengitysharjoitusta voit tehdä työpaikalla, kassajonossa, bussissa matkatessasi ja kotiin saapuessasi tai ennen nukkumaan menoa. Valitse sinulle sopivin harjoitusasento; seisten, istuen tai maaten. Voit pitää silmät auki tai kiinni. Harjoituksen tarkoitus on, että olet rennon valppaana ja keskittyneenä tähän hetkeen. Voit ottaa neutraalin tutkijan ja "ulkopuolisen havainnoijan" asenteen lähestyä harjoitusta, eli aivan kuin havainnoisit itseäsi ulkopuolisen silmin.

Mitä on mindfulness?

Mindfulness - tietoinen hyväksyvä läsnäolo – on valppautta ja taitoa elää juuri tässä hetkessä. Tietoisuustaitojen avulla pääset oman potentiaalisi, vahvuuksiesi ja voimavarojesi äärelle. Nämä taidot lisäävät tunneälyä, luovuutta, keskittymiskykyä, stressinhallintaa, rentoutta, mielen tasapainoa ja taitoa voittaa masennus. Tieteellisesti on tutkittu, että mindfulness–taidot voivat kehittää kehotuntemusta, lieventää kipua, parantaa unta ja vahvistaa terveyttä monin eri tavoin.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt