Ferrarin pomon linjaus voi tietää pahaa Valtteri Bottakselle – Maranellossa näyttää nyt hyvältä

Julkaistu:

F1
Ferrarin kakkoskuskiksi julistettu Charles Leclerc tyhjensi pöydän tiistain harjoituksissa.
Ferrarin Charles Leclerc jatkoi tiistaina siitä, mihin Sebastian Vettel maanantaina jäi. Leclerc oli F1-testipäivän nopein ja jatkoi Ferrarin hallintaa.

Vaikka kierrosajat ovat tässä vaiheessa toissijaisia, Maranellosta on lyöty pöytään kovat näytöt.

Ferrari on ollut paitsi molempien testipäivien nopein, myös ajanut eniten kierroksia (326). Vettel ajoi maanantaina 169 kierrosta ja Leclerc 157.

– En olisi voinut toivoa parempaa päivää. Auto toimi todella hyvin, eikä meillä ollut mitään ongelmia, jotka olisivat hidastaneet, Vettel hehkutti testipäivänsä jälkeen.

Leclercin viikon ainoa lehdistötilaisuus on torstaina.

Kierrosaikavertailu on tässä vaiheessa turhaa, mutta Ferrarilla oltaisiin varmasti tyytyväisiä, jos testeissä nähty marssijärjestys säilyisi kisoissa. Vettelin maanantain kierrosaika oli Leclercin tiistain aikaa 0,086 sekuntia nopeampi.

Ferrarin uusi tallipomo Mattia Binotto ilmoitti nimittäin viime viikolla Maranellossa yllättävänkin suoraan, että Leclerc on lähtökohtaisesti tallin kakkoskuski.

– Mielestäni on ihan normaalia, että jos kauden alussa tulee tiettyjä tilanteita, asetamme Sebastianin etusijalle. Hänen kanssaan tavoittelemme mestaruutta. Tärkeintä on, että Ferrari voittaa, Binotto sanoi Motorsportin mukaan.

– Sebastianilla on enää hyvin vähän todistettavaa. Hän pysyy johtavana kuljettajanamme.


Vuosina 2015–2018 Ferrarin kakkosviulua soitti Kimi Räikkönen, joka siirtyi täksi kaudeksi Ferrarin sisartallille Alfa Romeolle. Silloin Ferrari ei juuri puhunut ykkös- ja kakkoskuskiasetelmasta julkisesti.

Ferrarin selvä linjaus jo tässä vaiheessa voi olla huono uutinen Valtteri Bottakselle. Jos maranellolaisten marssijärjestys pysyy, on Mersullakin kova paine tehdä päätös ykköskuskista jo aikaisessa vaiheessa kautta.

Etenkin, jos Ferrari on niin kova kuin tällä hetkellä uskotaan – tallilla on muun muassa etusiipi, joka eroaa selvästi Mercedeksen ja Red Bullin vastaavista.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt