F1-kauden ensimmäinen testipäivä puolivälissä: Vettel hurjassa vauhdissa, Räikkönen jäi Bottaksen ajasta

Julkaistu: , Päivitetty:

Formula 1
Bottas oli aamupäivällä niukasti nopeampi kuin Räikkönen.
Ferrarin Sebastian Vettel oli aamupäivän nopein Barcelonan F1-radalla. Kauden ensimmäisen testipäivän nopein kierrosaika kirjattiin lounastauolle mentäessä 1.18,161.

Toiseksi nopeinta vauhtia piti Racing Pointin Sergio Perez (1.19,944).

Seuraavia olivat suomalaiset, joista Mercedeksen Valtteri Bottas (1.20,127) oli niukasti Kimi Räikköstä (1.20,160) nopeampi.

Kausi käynnistyi hyvin erilaisissa olosuhteissa kuin vuosi sitten. Silloin oli poikkeuksellisen talvista – taivaalta tuli jopa lunta ja keli oli viileä.

Tänäkin vuonna aamu oli viileä, mutta lämpötila on jo noussut 14 asteeseen. Taivaalta porottaa aurinko.

Kylmä rata teki aamulla tepposet Räikköselle, joka ajoi hietikolle heti päivän aluksi. Suomalainen joutui palaamaan varikolle siviiliauton kyydissä mutta pääsi sitten jatkamaan testipäivää normaalisti.
Viime vuoden ensimmäisen testipäivän nopein aika (Daniel Ricciardo, 1.20,179) on jo murskattu.


Ainoastaan perinteikäs brittitiimi Williams ei pääse tänään radalle lainkaan. Tallin auto ei ole vielä valmis. Williams on ilmoittanut, että tiistaina sen pitäisi päästä radalle.

Eniten kierroksia aamulla ajoi Vettel (72). Uuden Hondan myllyn alleen saanut Red Bullin Max Verstappen ajoi 52 kierrosta uudella yhdistelmällään. Haasin Romain Grosjean jäi vain 18 kierrokseen.

Aamunpäivän kierrosajat:
  1. Sebastian Vettel/Ferrari 1.18,161/72 kierrosta
  2. Sergio Perez/Racing Point 1.19,944/20
  3. Valtteri Bottas/Mercedes 1.20,127/69
  4. Kimi Räikkönen/Alfa Romeo 1.20,160/46
  5. Max Verstappen/Red Bull 1.20,174/52
  6. Carlos Sainz/McLaren 1.20,430/56
  7. Nico Hülkenberg/Renault 1.20,980/65
  8. Romain Grosjean/Haas 1.21,500/18
  9. Daniil Kvjat/Toro Rosso 1.21,732/35
Kauden ensimmäinen F1-testipäivä päättyy kello 19 Suomen aikaa.
Artikkelia ja otsikkoa on päivitetty tuoreilla tiedoilla kello 14.30.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt