Formula 1

Hurjaa F1-spekulaatiota Italiasta – Räikköstä uhkaavat jopa potkut kesken kauden

Julkaistu:

formula 1
Kehno kevät horjuttaa Kimi Räikkösen asemaa Ferrarilla. Hurjimmissa huhuissa hänelle povataan jopa potkuja kesken kauden.
Vasta kaksi F1-kilpailua on tällä kaudella ajettu, mutta Kimi Räikkönen on taas hänelle jo hyvin tutussa tilanteessa.

Spekulointi Räikkösen tulevaisuudesta ja siitä, kuka hänet ehkä korvaisi, on jälleen alkanut varsinkin italialaislehdissä. Hurjimmissa huhuissa suomalaiselle povataan jopa potkuja kesken kauden.

Ferrarin pääjohtaja Sergio Marchionne ja tallipäällikkö Maurizio Arrivabene kritisoivat Räikköstä yllättävän suorasanaisesti Kiinan F1-kisan jälkeen.

– Näytti siltä, ettei Kimi tee radalla yhtään mitään, Marchionne tokaisi La Repubblica-lehden mukaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Painetta alkaa jo olla sellaiseen päätökseen, että Räikkönen pudotetaan Ferrari-tallissa ihan virallisesti kakkoskuskin asemaan. Silloin Räikkösen tehtävänä olisi auttaa Vetteliä kaikin sallituin keinoin ja päästää saksalainen aina kiltisti ohi, jos tämä on takana.


Brittikanava Sky Sports kysyi Arrivabeneltä, alkaako Ferrari jo pitää Vetteliä ykköskuskin asemassa.

– Kausi on vielä ihan alussa, mutta olen varma, että teemme siihen asiaan liittyvän päätöksen, jos taistelemme myös myöhemmässä vaiheessa mestaruudesta, Arrivabene sanoi.

Entinen F1-kuljettaja Martin Brundle uskoo, että ykkös- ja kakkoskuskipäätös tehdään sekä Ferrarilla että Mercedeksellä aika pian.

– Kun piste-ero tallikaverien välillä kasvaa suuremmaksi, toinen on nostettava selväksi ykköskuskiksi. Toisen kuljettajan ei voida antaa viedä pisteitä tallikaveriltaan.

– Tällä tasolla jo 0,2 sekunnin ero tallikaveriin yhdellä kierroksella on kauhean paljon, Brundle sanoi.

Villejä huhuja F1-piireissä on aina, mutta Räikköseen ei tällä hetkellä kohdistu kovin todellista potku-uhkaa. Vaikka Räikkönen on ollut tallikaveriaan Sebastian Vetteliä hitaampi, hän on kuitenkin tuonut Ferrarin maaliin sijoilla neljä ja viisi. Paremmalla taktiikalla Räikkönen olisi voinut olla Kiinassa kolmas.

Maranellossa ymmärretään, että toisesta tallista tulevalla kuljettajalla voisi kestää pitkään ennen kuin hän saisi autosta irti yhtä paljon kuin Räikkönen.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt