Formula 1

Räikkönen nauratti ex-tallikaveriaan: ”Minä en kävele!”

Julkaistu:

Formula 1
Kimi Räikkönen oli rennolla tuulella Monacon kaduilla tehdyssä haastattelussa.
Italian Sky Sport –kanavan F1-asiantuntija Davide Valsecchi kiersi Monacon katuja F1-kisaviikonlopun alla yhdessä Kimi Räikkösen kanssa. Myös brittien Sky Sportsilla esitetyn videohaastattelun tunnelma on rento (video YouTubessa). Ei ihme, sillä Räikkönen pääsee samalla olemaan auton ratissa – ja Valsecchi on hänen vanha tallikaverinsa Lotukselta, jossa italialainen oli kolmoskuskina.

Räikkösen tallikaveri Sebastian Vettel liikkuu Monacossa polkupyörällä.

Entä Räikkönen?

– Skootterilla.

– Olet laiska, miksi? Valsecchi kysyy

– Skootteri on nopeampi! Räikkönen vastaa ja nauraa makeasti.

Valsecchi ja Räikkönen keskustelevat myös Ferrarin ja Mercedeksen välisestä kärkitaistelusta. Jäämies kertoo toivovansa ainakin yhtä voittoa tältä kaudelta.

– Toivottavasti pääsemme tasolle, jolla voimme haastaa Mersun tasaisesti jokaisena viikonloppuna.

Italialainen huomauttaa Räikkösen olevan erittäin nopea kilpakuljettaja ja usein Vetteliä nopeampi kilpailuissa. Aika-ajot ovat olleet kuitenkin tahmeita jo vuosia.

– Liian usein, Räikkönen naurahtaa - ja vakavoituu sitten.

Miksi?

– En tiedä... En tiedä mikä on todellinen syy. Paljon pikkuasioita pitää saada osumaan. Tänäkin vuonna renkaiden toimimaan saaminen on tärkeää, koska se vaikuttaa eniten kierrosaikaan. Joskus meillä on loistava auto, mutta teen virheen tai emme jostain muusta syystä saa kaikkea irti, Kimi pyörittelee.

Videon loppupuolella Räikkönen huomauttaa, että F1-autolla ajaessa ei radan korkeuseroja huomaa samalla lailla kuin henkilöautolla.

– Kävellessäsi tunnet sen, Valsecchi sanoo.

– Minä en kävele! Räikkönen nauraa – ja naurattaa Valsecchia.

Suomalainen on tunnetusti ainoa F1-kuljettaja, joka ei kävele kilpailupaikoilla rataa ympäri ennen viikonlopun ajosessioita. Se on tuottanut Räikköselle välillä myös hankaluuksia: esimerkiksi kauden 2012 päätöskisassa suomalainen yritti palata Interlagosin radalle paikasta, jossa ollut portti oli ollut avoinna hänen ensimmäisenä kautenaan 2001. Tie oli kuitenkin 11 vuotta myöhemmin tukossa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt