Tietoturva

”Asiakaspalvelumme ottaa teihin yhteyttä” – varo S-Pankin nimissä tulevaa huijausta

Julkaistu:

Huijausviestit
S-pankin asiakkaita yritetään huijata lähettämään yhteystietonsa.
S-Pankin asiakkailta yritetään kalastella tietoja sähköpostitse lähetettävillä huijausviesteillä.

Viesti tulee otsikolla S-Pankki Verkkopankki Päivitys ja sen lähettäjäksi on väärennetty REPLYSpalvelu@s-pankki.fi.

Sähköposti on siinä mielessä poikkeuksellinen, että siinä väitetään ”asiakaspalvelumme ottavan yhteyttä seuraavan 24 - 72 tunnin aikana”. Syyksi ilmoitetaan verkkopankin päivitys, ”josta huolehtiminen on käyttäjän vastuulla”.


Viestissä olevan linkin takana oleva sivu on piilotettu pitkän Google-osoitteen taakse, jolloin linkin todellinen kohde ei näy. Linkin takaa löytyy verkkosivu, joka kysyy käyttäjän nimeä, osoitetta ja puhelinnumeroa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Verkkosivulla ei kuitenkaan poikkeuksellisesti kysytä pankkitunnuksia. Onkin mahdollista, että huijarit yrittävät soittaa myöhemmin verkkosivun lomakkeella annettuun puhelinnumeroon. Vastaavanlaisia huijauksia on nähty aiemminkin.

Pankit eivät koskaan kysele asiakkaidensa yhteys- tai pankkitietoja sähköpostitse.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt