Tietoturva

PayPal tyynnyttää raivoa roboteista: "Emme puhuneet selvästi"

Julkaistu:

Robottipuheluja on luvassa vain tarkasti rajatuissa tapauksissa, PayPal selvittää Yhdysvalloissa.
Suosittu maksupalvelu PayPal synnytti raivokkaan reaktion aiemmin kesäkuussa kertomalla tulevista robottipuheluista. Näytti siltä, että käyttäjät ovat suostumassa PayPalin puhelinrobotin automaattisiin soittoihin ja tekstiviesteihin osana keskiviikkona voimaan astuvia uusittuja käyttöehtoja.

PayPal pakitti nopeasti, mutta jätti epäselväksi, kuinka helposti robottipuheluista voi kieltäytyä. Nyt yhtiö selvitti asian blogissaan.

Uusien käyttöehtojen kieltä muokataan niin, että käyttäjät ymmärtävät robottipuheluja ja tekstiviestejä käytettävän lähinnä asiakkaiden suojelemiseen petoksilta ja ilmoitusten lähettämiseen asiakkaiden tilitiedoista. Lisäksi niitä käytetään velkojen perimiseen.

Robopuheluja tai tekstiviestejä ei käytetä markkinointiin ilman asiakkaan kirjallista hyväksyntää. Suostumuksen voi peruuttaa ottamalla yhteyttä PayPalin asiakastukeen.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– Käytimme kieltä, joka ei selvästi viestinyt, miten aiomme ottaa [asiakkaisiin] yhteyttä, PayPalin lakijohtaja Louise Pentland sanoo viitaten asiakkaille lähetettyyn ilmoitukseen uusista käyttöehdoista.

– Valitettavasti tämä kielenkäyttö aiheutti sekaannusta ja huolta joidenkin asiakkaidemme keskuudessa.

Kyseisiä käyttöehtojen kohtia ei löydy lainkaan ainakaan PayPalin suomalaisista käyttöehdoista (pdf).

Kommentit

    Näytä lisää