Tietoturva

Roskapostittajat oppivat personoimaan viestinsä

Julkaistu:

Roskapostittajat oppivat alle vuodessa personoimaan viestinsä otsikkorivit siten, että vastaanottajat houkutus avaamiseen on suurempi, turavyhtiön asiantuntija varoittaa.
Esimerkiksi tekniset henkilöt saavat tällä hetkellä viestejä, joiden otsikossa lukee "DNS change request".

MessageLabsin asiantuntija Matt Sergeant uskoo, että it-alan asiantuntijoille kohdistettu kampanja on kokeilu, jonka tarkoituksena on harjoitella ns. social engineering -tekniikkaa roskapostittamisessa.

Social engineering tarkoittaa ihmisten luottamuksen ja hyväuskoisuuden hyväksikäyttämistä.

- Roskapostittajien tarkoituksena on poimia verkkosivuilta paitsi osoitteita, myös vastaanottajille sopivia otsikoita automaattisesti, Sergeant totesi vnunetille.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Tällaisilla personoiduilla viesteillä on suurempi mahdollisuus ohittaa suodattimet.

Roskapostittajat lähettävät tulevaisuudessakin  miljoonia spammiviestejä, mutta ne ovat trkemmin kohdennettuja vastaaottajille. - Tämä tapahtuu 6-12 kuukaudessa, Sergeant uskoo.

Sergeantin mukaan paras keino suojautua on käyttää suodattimia, joissa on useampi kuin yksi tekniikka.

Kommentit

    Näytä lisää