Tietoturva

Sonera hyvittää 3,2 miljoonalla eurolla

Julkaistu:

TeliaSonera Finland kertoi perjantaina hyvittävänsä kuukauden liittymämaksun sähköpostiruuhkista kärsineelle 250 000 asiakkaalleen. Maksettavaa yhtiölle kertyy yhteensä 3,2 miljoonaa euroa. TeliaSonera vakuutti samalla ongelmien olevan nyt ohi.
TeliaSoneran mukaan asiakkaat, joiden sähköpostipalvelu on toteutettu ruuhkasta kärsineellä sähköpostijärjestelmällä, saavat automaattisesti hyvityksen seuraavalla laskullaan joulukuusta lähtien.

Hyvitettävä summa on yhden kuukauden sähköpostipalvelun liittymämaksu. Lisäksi TeliaSonera tarjoaa kohtalotoverinsa australialaisoperaattori Telstran tavoin asiakkailleen ilmaisen palomuuri- ja virustorjuntapalvelun tammikuun loppuun saakka.

Yhtiö vakuutti perjantaisessa tiedotteessaan noudattaneensa viestintäviraston määräystä korjata ongelmat 14. marraskuuta mennessä. Yhtiö sanoo postipalvelunsa toimivan nyt normaalisti.

Suodatus jatkuu

TeliaSonera kertoo 24. lokakuuta aloitetun Swen-virusviestien suodatuksen parantaneen tilannetta merkittävästi. Virusviestejä poistettiin satoja tuhansia päivässä. Perjantaista alkaen yhtiö laajentaa virussuodatuksen koskeemaan myös muita viruksia.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

- Sähköpostiruuhkan hallintaan ottaminen on edellyttänyt meiltä mittavia panostuksia. Olemme päivittäneet lähes koko sähköpostijärjestelmämme ja muun muassa jakaneet noin 300 F-Securen lahjoittamaa virusturvaohjelmistoa pahimmin Swen-viruksesta kärsiville asiakkaillemme, johtaja Risto Pätsi TeliaSonerasta kertoo.

Pätsi kertoo yhtiön lisänneen henkilöstöä verkon häiriöitä ja väärinkäytöksiä seuraavaan ryhmään.

- Teemme parhaamme, jotta lokakuun ongelmien kaltainen tilanne ei koskaan toistuisi, Pätsi vakuutti.

Kommentit

    Näytä lisää