Tietoturva

Sonera jatkaa roskaliikenteen suodatusta

Julkaistu:

Viestintäviraston näpäytyksen jälkeen tiedottamistaan lisännyt TeliaSonera Oyj kertoo virussuodatuksen parantaneen sähköpostiliikenteen kulkua, mutta varoittelee asiakkaitaan vielä ajoittaisesta hidastelusta seuraavien kolmen viikon ajan. Yhtiö kertoi jatkavansa virussuodatusta toistaiseksi.
Sonera tiedotti maanataina erikoisluvalla tapahtuvan kuluttaja- ja pk-yritysasiakkaiden virussuodatuksen jatkuneen viikonlopun yli. Suodatuksen lopettamisesta yhtiö ilmoittaa erikseen. Ajoittaisten sähköposti ongelmien Sonera ennusti vielä jatkuvan, kunnes koko palvelu on saatu päivitettyä noin kolmen viikon kuluttua.

Soneran mukaan asiakkaiden on mahdollista saada hyvitystä sähköpostin toimimattomuuden vuoksi, kunhan vikatilanne on selvitetty. Hyvitykset eivät kuitenkaan koske sähköpostiruuhkan aiheuttamia välillisiä vahinkoja. Yhtiö tiedottaa hyvityksistä erikseen kirjeitse.

Roskakorit tyhjäksi

Sonera aloittaa tänään tiistaina sähköposti- ja internet-asiakkaiden selaimen avulla käytettävän webmail-postipalvelun "tuhotut viestit" -kansioiden eli roskakorien automaattisen tyhjentämisen. Yhtiö pyrkii helpottamaan toimella asiakkaiden sisäänkirjaantumista.

- "Roskakorista" tuhotaan kaikki kolmea vuorokautta vanhemmat viestit. Säilytettäväksi tarkoitetut viestit kannattaa tallentaa omaksi kansiokseen sähköpostiin, Sonera opastaa asiakkaitaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Yhteys ongelma-asiakkaisiin

Sonera aloitti maanantaina sähköpostia merkittavästi kuormittavien asiakkaiden metsästyksen. Yhtiön asiakaspalvelu pyrkii ottamaan yhteyden asiakkaisiin ja auttamaan asiakasta paikantamaan sekä poistamaan viruksen tietokoneeltaan.

Sonera on myös varautunut ja saanut viestintävirastolta luvan sulkea tarvittaessa asiakkaan tietoliikenneyhteyden määräajaksi, mikäli asiakasta ei tavoiteta.

Kommentit

    Näytä lisää