Tietoturva

Telstraa odottaa joukkokanne

Julkaistu:

Australian suurinta teleoperaattoria vastaan ollaan nostamassa joukkokannetta yhtiön sähköpostipalvelun viiveiden vuoksi. Kanteeseen kerätään edelleen lisää vahinkoa kärsineitä Telsran Bigpond-asiakkaita, Zdnet-uutispalvelu kertoo.
Zdnetin mukaan kanteen takana on nimettömänä pysyttelevä Telstran asiakas. Hän on kehottanut yhtiön muita asiakkaita liittymään mukaan kanteeseen.

Mies kertoi Zdnetille saanensa huomattavan määrän yhteydenottoja sähköpostiongelmista kärsineiltä asiakkailta. Tarkaa kanteeseen liittyneiden määrää mies ei paljastanut.

Zdnetin mukaan joukkokanteessa tullaan vaatimaan korvauksia asiakkaille aiheutuneista kustannuksista. Yhtiötä syytetään muun muassa liian hitaasta reagoinnista ongelmiin.

Telstra hyvittää

Telstran asiakkaiden sähköpostiien välitykssä jo muutaman viikon ajan esiintynyt huomattavia viiveitä. Soneran tapaan Telstra sanoo ongelmien johtuvan Swen-viruksen aiheuttamasta liikenteestä.

Telstra kertoi aiemmin maanantaina antavansa asiakkailleen kaksi viikkoa ilmaista nettiaikaa hyvitykseksi Bigpond-palvelun käyttökatkoksista. Yhtiö lepyttää Bigpondin käyttäjiä kolmen kuukauden ilmaisilla palomuureilla ja virustentorjuntaohjelmilla.

Kommentit

    Näytä lisää