Bonukset katosivat S-mobiilista – tässä syy

Julkaistu:

Mobiilimaksaminen
Bonusta ei voi enää kerryttää S-mobiili-sovelluksen kautta. Siihen tarvitaan toinen sovellus.
S-ryhmän S-mobiili-kännykkäsovellus pyrkii tuomaan kaupan ja pankin palvelut entistä helpommin asiakasomistajan saataville. Hiljattain sovelluksesta kuitenkin poistettiin yksi toiminto – nimittäin mobiilibonus, jolla pystyi kerryttämään bonustaan kassoilla ilman perinteistä etukorttia.

S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg kertoo syynä olleen MobilePay-niminen maksusovellus.

S-ryhmä valitsi viime vuonna MobilePay-nimisen sovelluksen mobiilimaksamiseen. Sovelluksella voi maksaa ostoksensa mobiilisti lähes tuhannessa S-ryhmän päivittäistavarakaupassa.

Holmbergin mukaan oli luonnollista luopua S-mobiilin mobiilibonuksesta MobilePayn tukiessa sitä myös.

– Koimme, että MobilePayssa asiakasomistajat saavat kätevästi hoidettua bonukset samalla, kun maksavat kännykällä, johtaja sanoo.

S-mobiili ei muutenkaan ole ollut varsinainen mobiilimaksamisen sovellus, vaan päästää käyttäjänsä esimerkiksi perehtymään syvällisesti omiin ostoihinsa.
Holmberg kertoo mobiilibonuksen olleen suhteellisen suosittu toiminto, mutta se toimi vain S-mobiilin Android-versiossa, ei iOS-versiossa. Hänen mukaansa mobiilibonukseen ei liittynyt väärinkäytöksiä, jotka olisivat vaikuttaneet päätökseen luopua siitä.

Asiakkaat eivät ole toistaiseksi juuri kyselleet kadonneen toiminnon perään. Holmberg myös kertoo, että aikeissa ei ole minkään muun toiminnon poistaminen S-mobiilista.

Tällä hetkellä asiakasomistaja tarvitsee kuitenkin siis kaksi sovellusta, jos hän haluaa sekä maksaa ostoksensa että pitää kirjaa omasta kulutuksestaan mobiilisti. Onko suunnitelmissa siirtää asiakkaat jossain vaiheessa yhteen ainoaan sovellukseen?

– Meillä ei ole suunnitelmissa siirtyä yhteen sovellukseen, Holmberg vastaa.

S-mobiilia on ladattu yksin Android-laitteisiin yli miljoona kertaa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt