Mobiili

”Riskeeraa asiakkaiden uskollisuuden” – menikö Apple liian pitkälle?

Julkaistu:

Apple
Apple koettelee asiakkaidensa uskollisuutta kovilla hinnoillaan, The Washington Post kirjoittaa.
Apple on nostanut hintoja useissa uusissa tuotteissaan. Esimerkiksi iPhone 8 maksoi ilmestyessään 829 euroa, mutta uudesta iPhone XR:stä Apple pyysi 879 euroa.
The Washington Postin (WP) haastatteleman asiantuntijan mukaan Apple alkaa jo koetella rajoja.

– Applesta on tulossa kenties liiankin aggressiivinen hinnoitellessaan tuotteidensa kärkimalleja, toteaa hinnoittelustrategian konsultti Rafi Mohammed WP:lle.

Mohammedin mukaan Apple "riskeeraa uskollisen suhteen ydinasiakkaisiinsa" hinnoillaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Lehden mukaan Apple on nostanut hintojaan inflaatiota ja kilpailijoitaan nopeammin. Samaan aikaan amerikkalaiset pitävät puhelimistaan kiinni melkein kolme vuotta aiemman kahden vuoden sijaan, tutkimusyhtiö BayStreet Reserch arvioi.

Apple kuitenkin säilyttää asiakkaansa, koska vaihto Applen laitteiden ja ohjelmistojen muodostamasta "ekosysteemistä" Androidiin olisi liian iso harppaus monille. Apple tarjoaa myös iPhonestaan edullisempaa XR-versiota, joskin amerikkalaiset ostajat tuppaavat silti valitsemaan kalliimman vaihtoehdon.

WP:n mukaan Apple on tuntenut korkeammat hinnat nahoissaan jo kuukausien ajan, mutta samaan aikaan yhtiö ilmeisesti luottaa kasvavan palvelu- ja oheistarvikemyyntinsä paikkaavan mahdollisia menetyksiä puhelinpuolella.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt